اردوغان در کنفرانس خبری با مرکل: درباره سوریه حرف زدیم

اردوغان در کنفرانس خبری با مرکل: درباره سوریه حرف زدیم
شنبه 24 مهر 1400 - 16:28

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در شهر استانبول، درباره رایزنی‌های دو طرف توضیحاتی داد.

العالم - ترکیه

رئیس‌جمهور ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با صدراعظم آلمان از رایزنی دو طرف درباره مسائل دوجانبه و موضوعاتی از قبیل سوریه و افغانستان خبر داد.

آنگلا مرکل که برای آخرین بار در مقام صدراعظم آلمان به ترکیه سفر کرده است، روز شنبه (امروز) با رجب طیب اردوغان در یک نشست خبری مشترک شرکت کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه در این نشست خبری از «رهبری آنگلا مرکل» طی سال‌های گذشته در موضوع روابط آلمان و اتحادیه اروپا با ترکیه قدردانی کرد.

رجب طیب اردوغان از رایزنی با صدراعظم آلمان درباره مسائل مرتبط با تحولات لیبی، افغانستان و سوریه خبر داد اما به توضیحات بیشتیر اشاره نکرد.

وی همچنین به موضوع رایزنی دو طرف درباره لزوم مقابله با اسلام هراسی و بیگانه هراسی در کشورهای اروپایی خبر داد و گفت: ««اقدامات ضروری بیشتری در این زمینه باید انجام گیرد».

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از رایزنی‌های خود با اردوغان درباره روابط دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای از قبیل سوریه و افغانستان خبر داد.

صدراعظم آلمان بر ضرورت مقابله با تهدیدات تروریستی به ویژه حضور تروریست‌ها در ادلب سوریه تاکید کرد.

مرکل با تاکید بر روابط خوب آلمان با ترکیه با توجه به عضویت دو کشور در ناتو پیشبینی کرد که روابط دو کشور در دولت اینده آلمان هم ادامه خواهد یافت.

آنگلا مرکل که در ۱۶ سال اخیر صدراعظم آلمان بوده است، آخرین سفر خود را به عنوان صدراعظم آلمان به ترکیه انجام داده است. مرکل پیش از انتخابات اخیر در آلمان گفته بود که قصد ندارد در انتخابات نامزد شود و از سیاست کناره‌گیری خواهد کرد.

رایزنی اردوغان و مرکل درباره سوریه در شرایطی انجام شد که جمعه شب (دیشب) انفجار بمب کنار جاده‌ای در مسیر حرکت یک کاروان نظامی ترکیه در بخش‌های اشغالی ادلب سوریه باعث شد دست‌کم دو نظامی ترکیه‌ای کشته و 5 نظامی دیگر شوند.

پربیننده ترین خبرها