جنبش امل: باید قاضی بی‌طرف پرونده انفجار بیروت را بر عهده بگیرد

جنبش امل: باید قاضی بی‌طرف پرونده انفجار بیروت را بر عهده بگیرد
يکشنبه 25 مهر 1400 - 10:04

نماینده جنبش امل در پارلمان لبنان با تاکید بر اینکه جنایت منطقه الطیونه توسط حزب سمیر جعجع سازماندهی شده اعلام کرد که اجازه نمی‌دهیم خون شهدا هدر برود.

العالم - لبنان

«علی خریس» عضو فراکسیون آزادی و توسعه وابسته به جنبش امل در پارلمان لبنان در واکنش به حادثه مرگبار منطقه «الطیونه» در بیروت اظهار داشت، حمله به تظاهرات کنندگان در الطیونه یک جنایت عمدی بود.

این نماینده جنبش امل در پارلمان لبنان در گفتگو با وبسایت العهد تاکید کرد، ما برگزاری تجمعی را اعلام کردیم که شامل نخبگان جامعه مدنی همچون وکلا، پزشکان و ... بود تا موضع «طارق البیطار» بازپرس قضایی پرونده انفجار بیروت که کاملا دور از حقیقت عمل می‌کند روشن شود.

وی با تأکید بر ضرورت مجازات عاملان جنایت الطیونه که هویت آنها مشهود است اظهار داشت، ما نیازی به تجزیه و تحلیل نداریم؛ زیرا مشخص است این جنایت از جانب رهبران حزب نیروهای لبنانی بود و اظهاراتی که «سمیر جعجع» رئیس این حزب بیان کرد دلیل بر این امر است و او با اظهاراتش در واقع خودش را محکوم کرد. هم چنین ارتکاب چنین جنایت‌هایی ریشه در ماهیت این حزب دارد.

علی خریس در ادامه گفت، بیانیه صادر شده از جانب حزب الله و جنبش امل تاکید می‌کند که این موضوع در دست سرویس‌های امنیتی و قضایی قرار دارد و ما نیز این پرونده را پیگیری می‌کنیم؛ زیرا خون شهدای ما نباید هدر برود و اجازه آن را نمی‌دهیم. رهبران جنبش امل و حزب الله ثابت کردند که بیشترین خواسته آنها صلح مدنی در داخل کشور است و از هرگونه فتنه اجتناب می‌کنند.

مقام حزب‌الله: هدف حزب «سمیر جعجع» کشاندن لبنان به جنگ داخلی در خدمت آمریکاست

خواست مردم و احزاب شیعی لبنان پس از حملات تروریستی بیروت چیست؟/گزارش میدانی

مقام لبنانی: «سمیر جعجع» طبق برنامه آمریکا و اسرائیل کار می‌کند

این نماینده پارلمان لبنان تصریح کرد، این حق قانونی ماست که به رفتارهای مشکوک قاضی البیطار که حقیقت را در روند تحقیقات مربوط به انفجار بیروت پنهان میکند اعتراض کنیم. کاملا روشن است که بازپرس قضایی پرونده انفجار بیروت طبق دستورالعمل و توصیه‌های چه طرف‌هایی کار می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد، ما خواهان روشن شدن حقیقت هستیم و تماسهایی برای رد صلاحیت قاضی البیطار برقرار شده تا یک قاضی بی طرف و عادل مسئولیت پرونده انفجار بیروت را بر عهده بگیرد.

روز پنجشنبه در پی تظاهرات مسالمت‌آمیز حامیان جنبش امل و حزب‌الله در مقابل دادگستری لبنان، شبه‌نظامیانی که از قبل بر روی ساختمان‌های اطراف مستقر شده بودند به سوی آنان شلیک کرده و بر اثر اصابت گلوله به سر و قلب برخی از مردم 7 تن شهید شده و بیش از 50 تن دیگر نیز مجروح شدند. بلافاصله بعد از این حادثه حزب‌الله و جنبش امل اعلام کردند حزب نیروهای لبنانی مسئول این حمله است و باید محرکان و صحنه‌گردانان این حادثه معرفی و مجازات شوند.

پربیننده ترین خبرها