کشیش سوری: اگر مقاومت حزب الله در سوریه نبود، اسرائیل لبنان را اشغال کرده بود

کشیش سوری: اگر مقاومت حزب الله در سوریه نبود، اسرائیل لبنان را اشغال کرده بود
سه شنبه 27 مهر 1400 - 22:42

کشیش کلیسای القاع لبنان و کشیش کلیسای کاتولیک‌های دمشق ضمن اعلام حمایت از سخنرانی شب گذشته دبیر کل حزب الله بر روابط قوی جامعه مسیحیت با شیعیان تاکید کردند.

العالم - لبنان

کشیش‌های کلیساهای دمشق و القاع لبنان بر حمایت از سخنرانی شب گذشته سید حسن نصرالله و هشدار او درباره توطئه برای ایجاد تفرقه میان شیعیان و مسیحیان تاکید کردند.

«الیان نصرالله» کشیش کلیسای القاع در گفت‌وگو با المیادین ضمن تمجید از مقاومت لبنان گفت: پروژه‌ای برای ایجاد خلافتی تروریستی در لبنان و سوریه طراحی شده بود و بزرگ‌ترین قدرتی که به مقابله با پروژه تکفیری رفت، مقاومت تحت رهبری سید حسن نصرالله بود.

او تاکید کرد: اگر پروژه تروریست‌ها پیروز شده بود، آنها مرزها را هم در نوردیده و به اروپا رسیده بودند.

این کشیش روابط جامعه مسیحیان با حزب الله را قدیمی و تاریخی خواند و گفت: هیچ نگرانی نسبت به یکدیگر نداریم؛ بلکه همه چیز بر پایه اعتماد، دوستی و احترام است.

«مکاریوس قلومه» کشیش کلیسای مسیحیان کاتولیک در دمشق نیز در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد: جنگ، آتش و گلوله ارمغانی جز مرگ ندارد و ما خواهان دوستی و پذیرش دیگران هستیم.

کشیش سوری گفت: اگر مقاومت و حمایت آن از ارتش سوریه نبود، اسرائیل امروز همه لبنان را اشغال کرده بود.

او افزود: اگر خون‌ها و بازوهای حمایتی حزب الله و ارتش سوریه و نیروهای همپیمان ما نبود، امروز معلولا (شهر مسیحی نشین سوریه در ۵۰ کیلومتری دمشق) هم دیگر وجود نداشت.

قلومه گفت: دفاع مقاومت از منطقه القاع در لبنان مشابه کمکی بود که مقاومت به معلولا در سوریه کرد.

سید حسن نصرالله در سخنرانی شب گذشته خود با تأکید بر اینکه برنامه حزب القوات اللبنانیه به رهبری سمیر جعجع، ایجاد جنگ داخلی در لبنان است، تأکید کرد، القوات با داعش و النصره در سوریه متحد شد و این حزب بزرگترین تهدید علیه مسیحیان لبنان است.

فارس

پربیننده ترین خبرها