اعتصاب غذای گسترده در زندان های صهیونیستی و خشم کاربران شبکه های اجتماعی

اعتصاب غذای گسترده در زندان های صهیونیستی و خشم کاربران شبکه های اجتماعی
پنج‌شنبه 29 مهر 1400 - 19:01

کاربران شبکه های اجتماعی به مجازات های رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی بخصوص اسرای جنبش جهاد اسلامی واکنش نشان دادند و خواستار آزادی فوری اسرایی شدند که بخاطر اعتصاب غذا در وضعیت نامطلوبی به سر می برند.

العالم-داغ های مجازی

کاربران با انتشار هشتگ های "نبرد معده های خالی"، "مقداد القواسمی را آزاد کنید"، "کاید الفسفوس را آزاد کنید" و هشتگ های دیگر، حمایت خود از اسرایی که دست به اعتصاب غذا زده اند را اعلام کرده و خواستار آزادی بازداشت شدگان زندان های رژیم صهیونیستی شدند.

اخیرا زندانیان جدیدی به کارزار اعتصاب غذا پیوسته اند که یکی از آنها محمود العارضه است. وی یکی از اسرایی است که ماه گذشته در عملیات شجاعانه فرار از زندان جلبوع حضور داشت.

علاوه بر آن، سه زن اسیر در حمایت از اسرای اعتصاب کننده دیگر، برای پنجمین روز متوالی دست به اعتصاب غذا زدند.

کاربری به نام " Lahlou Anas" با انتشار عکسی از اسرای اعتصاب کننده، همراهی و همدلی خود با آنان را اعلام کرد.

کاربر دیگری به نام "Raghad" به نقل از سازمان امور اسرا گفت که پزشکان در بیمارستان صهیونیستی "کابلان" تلاش کردند مقداد القواسمه اسیر اعتصاب غذا کننده را به زور با مایعات و مکمل ها تقویت کنند تا اعتصاب غذای 92 روزه او در اعتراض به بازداشت اداری اش را بشکنند. به گزارش سازمان مذکور، تلاش برای تقویت القواسمه با بستن وی به تخت در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان صورت گرفت.

"Raghad" در توییت دیگری به نقل از مادر مقداد القواسمه گفت:" به دیدن مقداد در بخش مراقبت های ویژه رفتم و دیدم که دست ها و پاهای او را بسته اند. نمی دانیم با او چه کرده اند".

کاربری به نام محمد الجبور در توییتر نوشت:" پزشکان بیمارستان کابلان اقدام به تقویت اجباری مقداد اسیر اعتصاب غذا کننده زدند و علاوه بر پاره کردن لباس هایش، او را به تخت بستند. هنوز هم هر لحظه این خطر وجود دارد که او جان خود را از دست بدهد".

گفتنی است که شش اسیر فلسطینی شامل کاید الفسفوس از 99 روز پیش، مقداد القواسمه از 92 روز پیش، علاء الاعرج از 75 روز پیش، هشام ابو هواش از 66 روز پیش، شادی ابو عکر از 86 روز پیش و عیاد الهریمی از 29 روز پیش، در اعتراض به بازداشت اداری شان دست به اعتصاب غذا زده اند.

علاوه بر آنها، 250 اسیر وابسته به جنبش جهاد اسلامی نیز برای پنجمین روز دست به اعتصاب غذا زده اند تا از این راه، به مجازات های بی رحمانه رژیم صهیونیستی علیه خود اعتراض کنند.

منابع فلسطینی هشدار دادند که این اسرا به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد و اگر زندان به خواسته هایشان پاسخ ندهد، طی روزهای آینده نیز گروه های جدیدی از اسرای وابسته به جناح های مختلف به آنها خواهند پیوست.

پربیننده ترین خبرها