چین قانون تقویت حراست از مرزها را تصویب کرد

چین قانون تقویت حراست از مرزها را تصویب کرد
يکشنبه 2 آبان 1400 - 15:54

قانون‌گذاران چینی قانون تقویت حراست از مرزهای زمینی چین در برابر هرگونه تهاجم، دست‌اندازی، رخنه و اقدام تحریک‌آمیز را تصویب کردند.

العالم - آسیا

قانون‌گذاران چینی روز شنبه قانون تقویت حراست از مرزهای زمینی این کشور را به تصویب رساندند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این قانون که از یکم ژانویه سال آینده میلادی به اجرا در می‌آید، اطمینان رو به رشد چین نسبت به توان مدیریت خطوط مقدم مرزهای خود را منعکس می‌کند.

در این قانون آمده است: «چین اقداماتی موثر را در محافظت قاطع از حق حاکمیت بر قلمرو و امنیت مرزهای زمینی اتخاذ خواهد کرد».

این قانون می‌افزاید، ارتش آزادی‌بخش و پلیس ارتش چین مسئول حراست از مرزها در برابر «هرگونه تهاجم، دست‌اندازی، رخنه و اقدام تحریک‌آمیز است».

طبق این قانون، در صورت وقوع درگیری نظامی در کشورهای همسایه و ایجاد تهدید امنیت مرزهای چین، نظامیان این کشور می‌توانند مرزها را به طور کامل ببندند.

چینی‌ها از یک‌سو در حال پایش دقیق مرز مشترک با افغانستان است که اخیراً پس از خروج نیروهای آمریکایی و متحدانش از این کشور، گروه طالبان به قدرت بازگشته است.

از سوی دیگر، چین و هند در نواحی کوهستانی مرزهای زمینی مشترک خود دچار اختلاف هستند که سال گذشته به درگیری محدود نظامی نیز منجر شد.

علاوه بر این، ورود پناهجویان غیرقانونی از مرزهای ویتنام و میانمار موجب شده ابتلا به ویروس کرونا در برخی استان‌های مرزی چین افزایش یابد.

این اولین قانونی است که طی ۷۲ سال گذشته و از زمان شکل‌گیری جمهوری خلق چین، به مدیریت ۲۲ هزار کیلومتر مرزهای زمینی این کشور با چهارده کشور مختلف اختصاص پیدا می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها