خانواده‌ قربانیان حادثه بیروت از حزب القوات و سمیر جعجع شکایت می‌کنند

خانواده‌ قربانیان حادثه بیروت از حزب القوات و سمیر جعجع شکایت می‌کنند
سه شنبه 4 آبان 1400 - 22:25

خانواده‌های قربانیان حادثه «الطیونه» در بیروت ضمن برگزاری تجمع در برابر دادگاه نظامی این شهر، از دستگاه قضا خواستند که رئیس حزب القوات اللبنانیه (متحد آمریکا و عربستان) را به دادگاه بکشاند.

العالم - لبنان

خانواده‌های قربانیان حادثه «الطیونه» در بیروت، امروز سه‌شنبه در برابر دادگاه نظامی این شهر تجمع کردند.

پایگاه خبری العهد گزارش داد که تجمع‌کنندگان، با در دست داشتن تصاویر فرزندان و نزدیکان خود که کشته شدند، خواستار مجازات عاملان این جنایت شدند.

پدر «محمد تامر» یکی از جوانانی که جان خود را از دست داد، از دستگاه قضا لبنان خواست که «سمیر جعجع» رئیس حزب القوات اللبنانیه را به دادگاه بکشاند.

حزب مسیحی القوات اللبنانیة از احزاب نزدیک و متحد عربستان و آمریکا در لبنان به شمار می‌رود.

وی از طرف خانواده‌های قربانیان تأکید کرد که نباید روند تحقیقات سیاسی شود. تجمع کنندگان گفتند که علیه حزب القوات و جعجع به خاطر قتل عمد و به جرم فتنه‌افروزی و تحریک برای جنگ، شکایت خواهند کرد و تا به نتیجه رسیدن، از تلاش دست برنخواهند داشت.

اخیرا سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان اعلام کرد که حزب القوات و رئیس آن، علیه منافع لبنان و مسیحیان منطقه و به دنبال جنگ داخلی در لبنان هستند.

همسر «مریم فرحات» یکی دیگر از قربانیان حادثه بیروت هم گفت که باید این تحقیقات به دور از هر مداخله یا سیاسی‌کاری صورت گیرد تا همه جانیان این جنایت بازداشت شوند.

برادر «علی ابراهیم» هم گفت که «خانواده‌های شهدا، مشکل خود را به دست سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله و نبیه بری رئیس پارلمان می‌سپارند».

تجمع‌کنندگان همچنین تأکید کردند که به پیگیری پرونده کشتار فرزندان و نزدیکان خود ادامه خواهند داد تا عدالت اجرا و جنایتکاران روانه زندان شوند.

این در حالی است که اخیرا در تیراندازی تک‌تیراندازان به سمت هوادران حزب‌الله و جنبش «امل» در الطیونه بیروت هفت نفر شهید و چندین نفر دیگر زخمی شدند. برآوردها نشان می‌دهد که این کمین از پیش طراحی شده بوده و یکی از مسؤولان حزب القوات یک روز قبل از حادثه در منطقه حاضر شده و بر آمادگی‌ها برای کمین نظارت کرده بود.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله همچنین حزب القوات را بزرگترین تهدید برای مسیحی‌های لبنان خواند و گفت، هدف این حزب کشاندن لبنان به جنگ داخلی است.

در همین ارتباط، «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله لبنان تأکید کرد که مأموریت حزب القوات فتنه‌افروزی و مقابله با حزب الله است.

وی خبر داد که حزب القوات از سال ۲۰۰۹، از عربستان سعودی و آمریکا پول و سلاح دریافت می‌کند تا مقاومت لبنان را هدف قرار دهد.

این مسئول حزب الله با بیان اینکه اسناد ویکیلیس نیز افشاگر این نقش حزب القوات بوده است، تصریح کرد، با این وجود، القوات از سال ۲۰۰۹ تا کنون نتوانسته است هیچ همپیمانی را برای خود حفظ کند.

پربیننده ترین خبرها