تل‌آویو از بیم تنش در کرانه باختری، طرح خرید زمین برای شهرک‌نشینان را لغو کرد

تل‌آویو از بیم تنش در کرانه باختری، طرح خرید زمین برای شهرک‌نشینان را لغو کرد
دوشنبه 10 آبان 1400 - 14:05

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که این رژیم از بیم تشدید تنش‌ها در کرانه باختری، طرح خرید زمین برای شهرک‌نشینان در کرانه باختری را لغو کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هفته گذشته لغو طرح مربوط به مجاز بودن شهرک‌نشینان برای خرید زمین در کرانه باختری به طور ویژه را به دادگاه عالی این رژیم ابلاغ کرده است.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت که هدف از این اقدام گانتز جلوگیری از تنش با تشکیلات خودگردان بوده است.

گانتز در ابلاغیه خود به دادگاه آورده است که در حال حاضر زمان اجرای تغییرات در قانون اجاره و فروش املاک نیست.

به نوشته هاآرتص، طی سال‌های اخیر بحث‌هایی در داخل نهاد نظامی و امنیتی اسرائیل با هدف لغو قانون اردنی در کرانه باختری مطرح شده است. به موجب این قانون تنها به فلسطینیان، اتباع اردنی و اتباع دیگر کشورهایی که دارای اصالت عربی هستند، اجازه خرید اراضی در کرانه باختری داده می‌شود و یهودیان تنها اجازه خرید و فروش املاک از طریق برخی شرکت‌های مدنی معروف را دارند.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، یک منبع نظامی اسرائیل در این خصوص گفت تا زمانیکه این قانون وجود دارد و معاملات از طریق شرکت‌های معروف انجام می‌شود، در آن صورت وزارت جنگ دائما توانایی مدیریت این مسئله و کنترل امور را دارد.

جنبش راست‌گرای اسرائیلی نیز با ارائه دادخواستی به دادگاه به بهانه اینکه این قانون بر اساس تبعیض نژادی است، خواستار لغو آن شده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها