شعار مردم سودان علیه نظامیان و سازش با رژیم صهیونیستی+فیلم

جمعه 14 آبان 1400 - 11:14

فرماندهان نظامی سودان پس از کودتا در این کشور، از آنجا که موضوع سازش با رژیم صهیونیستی را در دستور کار خود قرار داده اند، پس از آنکه پشتوانه مردمی را از دست دادند، رضایت و حمایت آمریکا را جلب خواهند کرد.

العالم - سودان

با این حال حتی رژیم صهیونیستی هم به رغم حمایت از کودتای نظامی البرهان، هیچ اعتمادی به توسعه این روابط ندارد.

رهبران سیاسی و حزبی وابسته به کمیته مرکزی ائتلاف نیروهای آزادی و تغییر در پی چندین جلسه نشست و رایزنی های فشرده به دنبال ساماندهی به برنامه های خود هستند؛ از جمله برخی به دنبال آن هستند که در تشکیلاتی آینده دولت، جای پایی برای خود باز کنند. برخی نیز که می دانند مردم دیگر اعتمادی به احزاب ندارند، سعی می کنند خود را از تشکیلات دولتی دور کنند. این در حالی است که گروه منشور ملی با استفاده از اختلافات درون گروهی ائتلاف آزادی و تغییر، اخبار نادرستی منتشر می کنند دال بر اینکه احزاب "بعث" و "کنگره سودان" و "اتحادیه بازوی راست" وابسته به عبد الله حمدوک، نخست وزیر برکنارشده، منحل و در گروه موسوم به "مجموعه القصر" ادغام شده اند.

هیچ یک از این هیاهوها و کش و قوس های سیاسی و گمانه زنی ها درباره نزدیک شدن به زمان تشکیل دولت جدید و فشارهای بین المللی برای توافق، نتوانسته اند ملت سودان را از ادامه تظاهرات های خود طبق جدول زمانبندی مشخص بازدارند.

با ادامه سرکوب غیر نظامیانی - که اعلام کرده بودند تظاهراتشان مسالمت آمیز است - و کشتار آنها توسط ارتش شعار "سرنگون باد شراکت خون"، شعار جدید مردم شده است.

پربیننده ترین خبرها