داغ های مجازی؛

ائتلاف  متجاوز سعودی-اماراتی اقتصاد یمن را نابود کردند

ائتلاف  متجاوز سعودی-اماراتی اقتصاد یمن را نابود کردند
سه شنبه 18 آبان 1400 - 12:43

هشتگ «ائتلاف سعودی اقتصاد یمن را تخریب می کند» از جمله هشتگ های مهمی بود که امروز سه شنبه در یمن ترند شد، این همان هشتگی است که فعالان یمنی ابتدای ماه سپتامبر در توییتر فعال کردند و هنوز آن را  بازنشر کرده و صبح امروز آن را ترند کردند.

العالم داغهای مجازی

روز گذشته (دوشنبه) در اعتراض به نابسامانی وضعیت اقتصادی تظاهراتی در لحج برگزار شد و دهها نفر این استان در این اعتراض شرکت کرده و سقوط ارزش پول ملی و وضعیت بد معیشتی و افزایش بهای فراورده های نفتی ناشی از سیاست‌های اقتصادی غیر مسئولانه متجاوزان را محکوم کردند.

معترضان با آتش زدن لاستیک ها در خیابان‌ها، مسیرها را بسته و شعارهایی علیه دولت محلی و مزدور -- وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی -- سر داده و آنان را به ناکامی و دست داشتن در سقوط سریع ارزش پول سر دادند.

شهروندان معترض از اقدام شرکت نفت دولت مزدور در افزایش بهای فراورده های نفتی ابراز ناخرسندی کرده و آن را دلیل افزایش مواد غذایی نیز دانستند که با توجه به قطعی بی وقفه حقوق ها و توقف بیشتر فعالیت ها و مشاغل ، فراتر از قدرت خرید شهروندان است.

هشتگ مذکور خواهان توقف سقوط ریال یمن به دست اشغالگران متجاوز سعودی اماراتی است که دلیل اصلی نابسامانی پول ملی و هدر رفت ثروت نفتی و تخریب بنادر و اقتصاد داخلی است.

فعالان افزودند: ائتلافی که با ادعای حمایت از مردم یمن به این کشور پا گذاشت، فرودگاه‌ها و بنادر را تعطیل و از صادرات منابع به بهانه جنگ جلوگیری کرد و بدین ترتیب بحران واقعی پول یمن را به وجود آورد.

فرار عبد ربه منصور برای سال هفتم به خارج از کشور و پرداخت دستمزد اطرافیان و مسئولان وی به دلار تاثیر منفی بر ارزش ریال یمن داشته است .

انیس منصور خبرنگار یمنی در صفحه خود در توییتر نوشت: یکی از دلائل سقوط ارزش پول داخلی، پرداخت دستمزد مزدوران و اطرافیان منصور به دلار است

این فعال یمنی از دولت مستعفی خواست پالایشگاه‌های عدن را راه اندازی کند و شمار وزارتخانه ها و سفارت خانه ها را به منظور کاهش هزینه ها، کاهش دهد؛ حقوق مسئولان و وزرای دولت غیر قانونی اش به ریال یمنی و نه دلار پرداخت شود.

ریال یمن برای اولین بار در تاریخ، در عدن در ماه‌های اخیر در مقایسه با سایر ارزها به کمترین سطح خود رسیده است. این در حالی است که سازمانهای داخلی و بین المللی نسبت به بروز قطحی خطرناکی برای مردم یمن ناشی از ادامه اشغالگری و سقوط ارزش پول ولی هشدار دادند.

وضعیت عمومی عدن به دلیل سیاست های اشتباه دولت مستعفی و اشغالگری عربستان و امارات به افزایش میانگین فقر در این کشور به بیش از 85 درصد رسید که به خوبی فرو ریختن ارزش پول ملی را در سایه اشغالگری بی وقفه سعودی اماراتی امریکایی نشان می دهد. بیکاری نیز به بیش از 70 درصد در میان جوانان عدن افزایش یافته و میلیون ها یمنی به دلیل رکود اقتصادی مشاغل خود را از دست داده اند.

پربیننده ترین خبرها