الفرات: وجود نیم میلیون آرای باطله در انتخابات پارلمانی اخیر عراق

الفرات: وجود نیم میلیون آرای باطله در انتخابات پارلمانی اخیر عراق
پنج‌شنبه 20 آبان 1400 - 10:07

منابع انتخاباتی آگاه از وجود نیم میلیون آرای باطله در انتخابات پارلمانی اخیر خبر داد که در 10 اکتبر گذشته برگزار شد.

العالم - عراق

منابع مذکور با اعلام وجود 489 هزار آرای باطله در انتخابات اخیر تاکید دارند این رقم در مقایسه با تعداد رای‌دهندگان رقم بالایی است.

در همین رابطه، «ولید الزیدی»، کارشناس انتخاباتی شمار بالای آرای باطله به دلیل ناآگاهی رای‌دهندگان دانست که به خاطر عدم سوء استفاده دیگران و نیز تیم‌های مسئول قرائت آرا از برگه‌ها، آن را باطل می‌کنند همچنین برخی نیز کد انتخاباتی یا نام کاندیداها را اشتباه وارد کرده اند و رای آنها باطل شده است.

الزیدی اظهار داشت: در مقایسه با شمار رای‌دهندگان که طبق آمار کمیساریای عالی انتخابات 9 میلیون نفر بوده است، آمار آرای باطله رقم بسیار بالایی به شمار می رود.

پیش از این یکی از مسئولان کمیساریای عالی انتخابات عراق گفته بود این کمیساریا امروز پنجشنبه نتیجه بررسی همه شکایت‌ها را برای تعیین‌تکلیف نهایی به هیات قضایی ارسال خواهد کرد.

وی گفت: تصمیم صادره از هیات قضایی برای همه نهادها الزام‌آور است.

این مقام عراقی اظهار داشت: هیات قضایی می‌تواند تصمیم به گشودن برخی صندوق‌ها و بارشماری دستی آرا بگیرد و این موضوع در حیطه اختیارات این هیات است.

وی در پایان بر لزوم پایبندی همگان به تصمیم هیات قضایی تاکید و اظهار داشت: این هیات 10 روز برای تعیین تکلیف شکایت‌ها و اتخاذ تصمیم نهایی فرصت دارد.

میدل ایست نیوز

پربیننده ترین خبرها