نامزد اماراتی ریاست اینترپل متهم به شکنجه است

نامزد اماراتی ریاست اینترپل متهم به شکنجه است
چهارشنبه 3 آذر 1400 - 08:02

دو تبعه انگلیس و چند سازمان مردم‌نهاد، نامزد پیشنهادی امارات برای ریاست اینترپل را به شکنجه خودشان متهم کردند.

العالم _ امارات

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، ممکن است روز پنجشنبه فردی که متهم به شکنجه است به عنوان رئیس جدید اینترپل انتخاب شود.

یک استاد دانشگاه و یک تماشاگر فوتبال در انگلیس، سرلشکر احمد ناصر الریسی را که امارات او را برای ریاست پلیس بین الملل نامزد کرده است، متهم کردند. این دو نفر می‌گویند او آن‌ها را در زمان بازداشت در دبی شکنجه کرده است.

احمد ناصر الریسی از سال گذشته می‌کوشد به عنوان رئیس جدید اینترپل انتخاب شود. امارات سال‌هاست مبالغ هنگفتی را برای تأمین هزینه‌های این نهاد بین‌المللی اختصاص می‌دهد.

ماتیو هادجز که هفت ماه در امارات در بازداشت بود و علی عیسی احمد که به علت پوشیدن پیراهن تیم ملی فوتبال قطر در زمان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، بازداشت شده بود، سرلشکر احمد ناصر الریسی را متهم کردند که او شخصا بر شکنجه جسمی آن‌ها نظارت داشته است.

احمد ناصر الریسی برای تصدی ریاست اینترپل تنها یک رقیب را از جمهوری چک پیش روی خود می‌بیند. قرار است رئیس جدید اینترپل روز پنجشنبه در ترکیه به مدت 4 سال انتخاب شود.

در اکتبر سال 2020 نیز 19 سازمان مردم‌نهاد -- از جمله دیده‌بان حقوق بشر -- نگرانی خود را درباره ریاست احتمالی احمد ناصر الریسی بر این نهاد بین‌المللی ابراز کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها