رکوردشکنی آمار ابتلای روزانه به کووید-19 در کره جنوبی

رکوردشکنی آمار ابتلای روزانه به کووید-19 در کره جنوبی
چهارشنبه 3 آذر 1400 - 11:36

ابتلابه بیماری کووید-19 در کره جنوبی بار دیگر رو به افزایش است.

العالم _ آسیا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، کره جنوبی اعلام کرد در 24 ساعت اخیر، 4 هزار و 116 نفر در این کشور به بیماری کووید-19 مبتلا شده اند که از ابتدای پاندمی کرونا برای کره جنوبی یک رکورد محسوب می‌شود.

کره جنوبی چند هفته پیش و پس از آنکه ماه گذشته به اهداف تعیین‌شده خود در واکسیناسیون دست یافت، طرح موسوم به «زندگی با کووید-19» را به اجرا گذاشت. اما حالا مقامات دولت کره جنوبی معتقدند دست‌کم برخی از مناطق این کشور -- از جمله منطقه پرجمعیت سئول -- به اجرای یک طرح فوق‌العاده نیازمند هستند.

هم‌اکنون دست‌کم 69 درصد از ظرفیت تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه در کره جنوبی که به بیماران کرونایی اختصاص یافته اشغال شده است. این رقم برای سئول -- پایتخت -- و مناطق اطراف، 83 درصد است. البته به رغم افزایش موارد ابتلا، نرخ مرگ و میر مرتبط با کرونا در این کشور هنوز پایین و در حدود 0.79 درصد است.

کره جنوبی یکی از نخستین کشورهایی بود که پس از چین و در اواخر سال 2019، موارد ابتلا به بیماری کووید-19 را ثبت کرد. تاکنون 425 هزار و 65 نفر در کره جنوبی به کووید-19 مبتلا شده اند و 3 هزار و 363 نفر بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

79.1 درصد از جمعیت 52 میلیونی کره جنوبی به طور کامل بر ضد ویروس کرونا واکسینه شده اند و 4.1 درصد از جمعیت این کشور دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها