عثمان کاوالا همچنان در ترکیه زندانی می‌ماند

عثمان کاوالا همچنان در ترکیه زندانی می‌ماند
شنبه 6 آذر 1400 - 12:45

یک دادگاه در ترکیه به ادامه حضور عثمان کاوالا در زندان آن هم بدون تفهیم اتهام حکم داد.

العالم _ ترکیه

به گزارش العالم به نقل از رویترز، دادگاهی در ترکیه حکم داد «عثمان کاوالا،» نیکوکار و فعال مدنی ترکیه‌ای همچنان باید در زندان بماند. این بدان معناست که بازداشت چهار ساله بدون تفهیم اتهام وی افزایش می‌یابد؛ اقدامی که می‌تواند روابط آنکارا با متحدان غربی‌اش را دشوارتر کند.

این محاکمه به عنوان "انگیزه سیاسی" و "نمادی از سرکوب مخالفان" در دوره رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، مورد انتقاد قرار گرفته است. دولت ترکیه این اتهام را رد می‌کند و می‌گوید دادگاه‌های ترکیه مستقل هستند.

ماه پیش، پس از اینکه برخی از کشورها خواهان آزادی کاوالا شده بودند، اردوغان تهدید کرد که سفیران ۱۰ کشور از جمله آمریکا، آلمان و فرانسه را اخراج خواهد کرد.

حکم اخیر دادگاه، احتمال بدتر شدن روابط غرب با ترکیه را افزایش می‌دهد، موضوعی که می‌تواند به تضعیف هرچه بیشتر لیر ترکیه منجر شود.

لیر ترکیه عمدتاً به دلیل کاهش نرخ بهره، از سپتامبر به پایین‌ترین حد خود رسیده است. پس از صدور حکم جدید علیه کاوالا، ارزش لیر باز هم اندکی کاهش یافت.

دادگاه ترکیه با بیشترین رای، حکمی را مبنی بر ادامه حبس کاوالا صادر و جلسه بعدی دادگاه را برای تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۰۲۲ تنظیم کرد. همچنین دادگاه اعلام کرد که در تاریخ ۲۳ دسامبر، مسئله حبس کاوالا را ارزیابی خواهد کرد.

کاوالا که در تمامی جلسات دادگاه از طریق لینک ویدئویی شرکت می‌کند، در جلسه روز جمعه شرکت نکرد.

پربیننده ترین خبرها