کویت حبس ۱۲ نفر را با ادعای تأمین مالی حزب‌الله تمدید کرد

کویت حبس ۱۲ نفر را با ادعای تأمین مالی حزب‌الله تمدید کرد
سه شنبه 9 آذر 1400 - 13:45

دستگاه قضایی کویت حبس ۱۲ نفر را که اخیرا بنابه اتهامات ادعایی مبنی بر تأمین مالی حزب‌الله لبنان دستگیر شده بودند، تمدید کرد.

العالم - لبنان

رسانه‌های کویت گزارش دادند که قاضی پرونده ۱۲ نفری که بنابه اتهامات ادعایی مبنی بر تأمین مالی جنبش حزب‌الله دستگیر شده بودند، حبس این ۱۲ نفر را تمدید کرد.

روزنامه کویتی «القبس» نوشت که قاضی دستور تمدید حبس این افراد و مخالفت با تمامی درخواست‌های مربوط به آزادی این متهمان را صادر کرد.

بنابراین گزارش، این ۱۲ نفر را در دادگاه حاضر شده و تمامی اتهامات وارده را رد کردند.

دادستانی کویت همچنان در حال اجرای تحقیقات با دو متهم دیگر است.

اخیرا رسانه‌های کویت گزارش دادند که دادستانی کل این کشور ۱۸ نفر را بنابه اتهامات ادعایی مبنی بر تأمین مالی حزب‌الله لبنان دستگیر کرده و آن‌ها را به ۲۱ روز حبس محکوم کرده است.

این اقدام کویت در حالی است که اخیرا عربستان سعودی نیز یک بنیاد خیریه مرتبط با جنبش حزب‌الله را تروریستی خوانده و هرگونه تعامل با آن را ممنوع کرده است.

فشارهای برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و به‌ ویژه عربستان سعودی علیه لبنان وجنبش حزب‌الله پس از اظهارات اخیر «جورج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان تشدید شده است.

جرج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی که مربوط به پیش از انتصاب وی به پست وزارت است، خواهان توقف جنگ علیه یمن شده بود.

قرداحی در پاسخ به این سؤال که تحولات جاری در یمن را چگونه ارزیابی می‌کند، گفته بود: «تجاوز وحشیانه به یمن که هشت سال از آن می‌گذرد، باید متوقف شود. آن‌چه که یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم».

در پی این اظهارات، عربستان سعودی، بحرین، امارات هر یک سفرای خود را از لبنان فراخواندند و کویت هم در گامی مشابه ضمن فراخواندن سفیر خود از لبنان، ۴۸ ساعت به کاردار سفارت لبنان فرصت داد تا این کشور را ترک کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها