سازمان جهانی بهداشت: سویه اومیکرون کرونا در ۳۸ کشور شناسایی شده است

سازمان جهانی بهداشت: سویه اومیکرون کرونا در ۳۸ کشور شناسایی شده است
شنبه 13 آذر 1400 - 08:10

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید سویه اومیکرون ویروس کرونا تاکنون در ۳۸ کشور مشاهده و ثبت شده است.

العالم - جهان

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد تا روز جمعه سویه جدید ویروس کرونا موسوم به «اومیکرون» در ۳۸ کشور جهان شناسایی شده است.

ماریا ون کرخوف، از مسئولان سازمان جهانی بهداشت، در یک کنفرانس خبری گفت، ما شاهد افزایش فزاینده نرخ رشد و همچنین افزایش تعداد افراد مبتلا به سویه اومیکرون هستیم و گزارش‌هایی از شناسایی «اومیکرون» در ۳۸ کشور از شش منطقه جهان دریافت کرده‌ایم.

او اضافه کرد مطالعات انجام شده تاکنون حاکی از افزایش میزان سرایت این سویه است، اما آنچه که می‌بایست بفهمیم این است آیا سویه اومیکرون در مقایسه با سویه دلتا سرایت‌پذیری بیشتر دارد یا خیر.

به گفته ماریا ون کرخوف، دلتا هم اکنون سویه غالب در جهان است.

دکتر مایک رایان، مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت هم گفته است: به وضوح به نظر می‌رسد که این ویروس (اومیکرون) به‌طور مؤثری منتقل می‌شود.

او اضافه کرد: ما قبلاً این را با دلتا دیدیم. بنابراین، دوباره، چیزهای خاصی وجود دارد که نباید ما را متعجب کند.

ماریا ون کرخوف همچنین افزود: هنوز زود است که در خصوص این که این سویه جدید باعث بیماری شدیدتر می‌شود، نتیجه گیری کنیم. گزارش‌های اولیه درباره نخستین موارد شناسایی شده از گروهی از دانشجویان حاکی از آن است که مبتلایان جوان نسبت به افراد مسن علائم خفیف‌تری داشته‌اند.

پربیننده ترین خبرها