ارتش سوریه، کاروان نظامی آمریکا را مجبور به عقب‌نشینی کرد

ارتش سوریه، کاروان نظامی آمریکا را مجبور به عقب‌نشینی کرد
سه شنبه 16 آذر 1400 - 17:53

منابع محلی در استان الحسکه گفتند که نیروهای ارتش سوریه اجازه ندادند کاروان متعلق به نظامیان تروریست آمریکایی از ایست‌وبازرسی شهر قامشلی عبور کند.

العالم - سوریه

یک ایست و بازرسی متعلق به ارتش سوریه در استان الحسکه واقع در شمال شرق این کشور مانع از عبور یک کاروان آمریکایی شد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منابع محلی گزارش داد که نیروهای ارتش این کشور اجازه ندادند پنج خودروی زرهی متعلق به نظامیان تروریست آمریکایی از ایست‌وبازرسی شهر قامشلی عبور کند.

منابع محلی گفتند که تروریستهای آمریکایی قصد داشتند از قامشلی به روستای «الصالحیه» بروند، ولی نیروهای سوری، کاروان آمریکایی را مجبور به عقب‌نشینی و تغییر مسیر کردند.

سانا همچنین خبر داد که یک کاروان دیگر آمریکا هم شامگاه گذشته در منطقه «الیعربیه» هدف بسته انفجاری قرار گرفت.

منابع محلی به سانا گفتند که دو بسته انفجاری در مسیر این کاروان آمریکایی در شرق استان الحسکه منفجر شد که باعث وارد شدن آسیب بسیاری به این کاروان شد.

ستان الحسکه و مناطق تحت کنترل کردهای سوریه همواره شاهد تنش و درگیری میان عشایر و ساکنین منطقه با نیروهای اشغالگر آمریکایی و شبه‌نظامیان «قسد» بوده است.

روز یکشنبه نیز منابع خبری سوریه از وقوع چندین انفجار مهیب در داخل پایگاه نظامی آمریکا واقع در منطقه «التنف» در جنوب شرق سوریه خبر دادند.

روز شنبه نیز پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی «کونیکو» واقع در دیرالزور سوریه هدف حمله راکتی قرار گرفته بود.

منابع محلی در الحسکه در دوم آذر ماه جاری از انفجارهای مهیب در پایگاه غیرقانونی آمریکا در روستای «خراب الجیر»، واقع در پنج کیلومتری شهر مرزی الیعربیه خبر دادند. این انفجارها حاصل شلیک چهار راکت از یک پهپاد بود.

حضور ارتش آمریکا در سوریه به بهانه مبارزه با داعش در حالی است که دیگر خبری از خلافت ادعایی داعش نیست و دولت سوریه از ابتدا حضور آمریکا را اشغالگری و بدون مجوز حاکمیت سوریه دانسته است.

پربیننده ترین خبرها