جشن سی و چهارمین سالگرد تاسیس حماس در غزه و کرانه باختری

جشن سی و چهارمین سالگرد تاسیس حماس در غزه و کرانه باختری
چهارشنبه 24 آذر 1400 - 08:48

مراسم سی و چهارمین سالگرد تاسیس جنبش مقاومت اسلامی حماس، روز گذشته در کرانه باختری به رغم تهدیدهای رژیم اشغالگر برگزار شد.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، فلسطینیان ساکن در رام‌الله روز گذشته و همزمان با سی و چهارمین سالگرد تاسیس حماس، راهپیمایی برگزار کردند. آنها در حالی‌که پرچم‌های حماس را در دست داشتند، سرود ملی را می‌خواندند.

روستاها و شهرک‌های "المغیر"، "ترمسعیا"، "ابو فلاح" در شرق رام‌الله نیز شاهد راهپیمایی‌ها و مراسم‌های جشن به مناسبت سالگرد تاسیس حماس بود.

این در حالی‌ست که نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان و نیروهای اشغالگر موج جدید بازداشت و تعقیب فعالان و هواداران حماس را در مناطق مختلف کرانه باختری کلید زده‌اند.

ده‌ها هزار فلسطینی نیز در نوار غزه در راهپیمایی شبانه به مناسبت سالگرد تاسیس جنبش مقاومت حماس مشارکت داشتند.

مشارکت‌کنندگان در این راهپیمایی‌ها پرچم فلسطین و تصاویر شهدا و اسرا را با خود حمل می‌کردند و شعار سر می‌دادند. آنها بر پایبندی‌شان بر اصول و آرمان‌های جنبش حماس و ادامه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

جنبش حماس در سی و چهارمین سالگرد تشکیل خود با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد، مقاومت همه جانبه با تمامی شیوه‌ها و اشکال آن و در راس آنها مقاومت مسلحانه، تنها راه گرفتن حقوقمان و آزادسازی سرزمین و مقدساتمان است.

پربیننده ترین خبرها