وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان در ازبکستان؛

مقام هشتم جمالی در وزنه برداری زنان جهان/ ارتقای ۱۲ کیلویی رکوردهای ملی در دسته ۸۷ کیلوگرم

مقام هشتم جمالی در وزنه برداری زنان جهان/ ارتقای ۱۲ کیلویی رکوردهای ملی در دسته ۸۷ کیلوگرم
پنج‌شنبه 25 آذر 1400 - 21:03

یکتا جمالی ملی پوش دسته ۸۷ کیلوگرم تیم زنان ایران در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان با مجموع ۲۲۲ کیلوگرم موفق به ارتقای ۱۲ کیلویی رکوردهای ملی و در نهایت در رده هشتم جهان ایستاد.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان از ۲۱ آذرماه به میزبانی ازبکستان آغاز شده است. در این مسابقات در مجموع ۴۳۲ وزنه‌بردار شامل ۲۴۵ مرد از ۶۵ کشور و ۱۸۷ وزنه‌بردار زن از ۵۶ کشور مختلف حضور دارند.

یکتا جمالی آخرین وزنه‌برداری است که در گروه A دسته ۸۷ کیلوگرم زنان امروز با رکورد ورودی ۲۲۱ کیلوگرم به روی تخته رفت.

وی در اولین حرکت یک ضرب موفق به مهار وزنه ۹۰ کیلوگرمی شد و در دومین حرکت یک ضرب وزنه ۹۶ کیلوگرمی را بالای سر برد و در حرکت سوم یک ضرب وزنه ۱۰۰ کیلوگرم را با موفقیت مهار کرد و در یک ضرب در رده دهم جهان ایستاد.

جمالی در نخستین حرکت دوضرب ۱۱۳ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت دوم دوضرب ۱۱۸ کیلوگرم را با موفقیت مهار کرد. وی در حرکت سوم دوضرب ۱۲۲ کیلوگرم را بالای سر ببرد و در دوضرب در رده نهم جهان قرار گرفت. او با مجموع ۲۲۲ کیلوگرم موفق شد رکورد ملی یک ضرب را ۶ کیلوگرم، دوضرب، ۶ کیلوگرم و مجموع را ۱۲ کیلوگرم ارتقا بخشد و در رده هشتم جهان بایستد.

امروز پیش از او فاطمه یوسفی سومین در گروه B دسته به اضافه ۸۷ کیلوگرم زنان با رکورد ورودی ۲۲۰ کیلوگرم به روی تخته رفت و با ۹۳ کیلوگرم یک ضرب، ۱۲۶ کیلوگرم دوضرب و ۲۱۹ کیلوگرم در مجموع رکورد ملی دسته فوق سنگین به اضافه ۸۷ کیلوگرم زنان را در یکضرب ۶ کیلو و در دوضرب ۵ کیلو و در مجموع ۱۱ کیلوگرم ارتقا بخشید.

به گزارش ایرنا، روز گذشته سیده الهام حسینی ملی‌پوش دسته ۸۱ کیلوگرم تیم زنان ایران در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان با ثبت رکورد مجموع ۲۲۳ کیلوگرم در جایگاه ششم قرار گرفت. وی هم رکورد ملی ۸۱ کیلوگرم زنان را در یکضرب ۵ کیلوگرم و در دوضرب ۳ کیلوگرم ارتقا داد.

همچنین قرار بود الناز باجلانی در گروه B دسته ۷۶ کیلوگرم زنان بروی تخته برود اما او در حالی به خاطر مصدومیت مسابقات قهرمانی جهان ازبکستان را از دست داد که هیچ خبری مبنی بر اعزام نشدن وی به ازبکستان از سوی فدراسیون منتشر نشد.

مرتضی بیگلری، میرمصطفی جوادی، سیدایوب موسوی، رضا دهدار، امیر حقوقی، سیدرسول معتمدی، علیرضا سلیمانی، امیر عزیزی، علیرضا یوسفی و آیت شریفی ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران در بخش مردان هستند. هدایت این تیم بر عهده محمدحسین برخواه است.

همچنین در بخش زنان سیده‌الهام حسینی، یکتا جمالی و فاطمه یوسفی نیز ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران هستند. اکبر خورشیدی به عنوان مشاور فنی بر عملکرد دختران وزنه‌بردار ایران نظارت دارد.

نکته قابل توجه مسابقات قهرمانی جهان ازبکستان این است که چین با وجود دارا بودن وزنه‌برداران مطرح در این رقابت‌ها به دلیل کرونا شرکت نکرده است.

رده‌بندی نهایی حرکت یکضرب دسته ۸۷ کیلوگرم:

۱- جابوروا تورسونوی از ازبکستان با ۱۱۳ کیلوگرم مدال طلا

۲- آنخسگ مونخانسان از مغولستان با ۱۰۹ کیلوگرم مدال نقره

۳- داکاستان از برزیل با ۱۰۶ کیلوگرم مدال برنز

رده‌بندی نهایی حرکت دوضرب دسته ۸۷ کیلوگرم:

۱-آنخسگ مونخانسان از مغولستان با 141 کیلوگرم مدال طلا

۲- کوآندا سولفرید از نروژ با 141 کیلوگرم مدال نقره

۳- داریا آخمروا از روسیه با 135 کیلوگرم مدال برنز

رده‌بندی نهایی حرکت مجموع دسته ۸۷ کیلوگرم:

۱-آنخسگ مونخانسان از مغولستان با 250 کیلوگرم مدال طلا

۲-کوآندا سولفرید از نروژ با 244 کیلوگرم مدال نقره

۳- جابوروا تورسونوی از ازبکستان با 244 کیلوگرم مدال برنز

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها