هشدار مقامات نظامی برای وقوع کودتا و جنگ داخلی در آمریکا

هشدار مقامات نظامی برای وقوع کودتا و جنگ داخلی در آمریکا
يکشنبه 28 آذر 1400 - 07:30

سه مقام بازنشسته ارتش آمریکا هشدار داده‌اند در صورتی که نتایج انتخابات سال ۲۰۲۴ میلادی در این کشور از سوی بخشی از ارتش پذیرفته نشود، احتمال کودتا و یا حتی جنگ داخلی وجود خواهد داشت.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش "نیوز ویک"، ژنرال «پل ایتون»، سرتیپ «استیون اندرسون» و سرلشکر «آنتونیو تاگوبا» از رهبران کنونی آمریکا خواستند تا برای جلوگیری از وقوع چنین صحنه‌هایی، گام‌های لازم را بردارند.
این سه مقام بازنشسته ارتش آمریکا در مقاله‌ای مشترک که ابتدا در روزنامه "واشنگتن پست" چاپ شده است اعلام کردند که آنها به شکل فزاینده‌ای نگران وقوع هرج و مرج نابود کننده در داخل ارتش آمریکا و در خطر قرار گرفتن همه آمریکایی‌ها پس از انتخابات سال ۲۰۲۴ هستند.
این سه ژنرال بازنشسته آمریکایی در مورد احتمال "شکست کامل زنجیره فرماندهی در امتداد خطوط حزبی آمریکا " و خطر "ایجاد یک دولت در خفا" به رهبری نامزد بازنده‌ای که حاضر به پذیرفتن شکست نیست، هشدار دادند.
آنها با اشاره مستقیم به دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا و نقش وی در حمله به ساختمان کنگره در ماه ژانویه سال جاری، اعلام کردند کهنه سربازان آمریکایی و نیروهای فعال ارتش این کشور در حمله به کنگره حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، ششم ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی) کنگره آمریکا مشغول شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.
با این حال طرفداران ترامپ در جمعیتی بزرگ به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، توانستند وارد ساختمان و اتاق‌های مختلف آن شوند. در جریان این حمله خشونت آمیز، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.
حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا با استیضاح دوم او در کنگره همراه شد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

پربیننده ترین خبرها