رهبر انصارالله: عربستان که حریم هوایی یمن را بسته، آن را به روی «بنت» باز کرد

رهبر انصارالله: عربستان که حریم هوایی یمن را بسته، آن را به روی «بنت» باز کرد
يکشنبه 28 آذر 1400 - 21:51

رهبر جنبش انصارالله یمن تأکید کرد، عربستان سعودی که حریم هوایی یمن را به روی مردم این کشور بسته است، حریم هوایی مکه و مدینه را به روی نخست وزیر رژیم صهیونیستی باز کرد تا به امارات سفر کند.

العالم - یمن

چند هیأت از قبایل استانهای مأرب، شبوه و البیضاء امروز یکشنبه به دیدار عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن رفتند.

شبکه خبری المسیره به نقل از الحوثی گزارش داد که چنین دیدارهایی در سایه مقابله با تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی، در تقویت روابط بین مردم یمن اهمیت دارد.

وی تأکید کرد، باید برادری و تفاهم را بین مردم یمن تقویت کرد و به کسانی که ندای تفرقه سر می‌دهند، گوش نکرد.

رهبر انصارالله تصریح کرد، عربستان سعودی که حریم هوایی یمن را به روی مردم این کشور بسته است، حریم هوایی مکه و مدینه را به روی نخست وزیر رژیم صهیونیستی باز کرد تا به امارات سفر کند.

در همین ارتباط، الحوثی روز گذشته گفت: «جنایات ائتلاف متجاوز در یمن، از نظر جامعه بشری، لکه ننگ است...همه مردم می‌گویند که تجاوز به یمن، یک جنگ فاجعه‌بار است که به کمترین معیار انسانی و ارزشها و اخلاق همخوانی ندارد».

وی خاطر نشان کرد، کشتارهای وحشیانه در یمن، مردم این کشور را هدف قرار می‌دهد و این محاصره و تجاوز برای هفتمین سال متوالی ادامه دارد، ولی همه جهان به امارات و عربستان می‌گویند که در حمله به یمن شکست خورده‌اند و به اهدافشان دست نخواهند یافت.

الحوثی با تأکید بر اینکه تحقق اهداف ائتلاف سعودی، محال است، تصریح کرد، تداوم دفاع از ملت یمن، یک موضع صحیح و حکیمانه است و «اگر مصادره آزادی را قبول کنیم، صلح را نپذیرفته‌ایم، بلکه تسلیم شده‌ایم».

رهبر انصارالله تأکید کرد: «ما صلح را می‌پذیریم، ولی تسلیم شدن را خیر و برای تحقق این مسئله، باید تجاوز خود را متوقف و محاصره خود را بردارند و به اشغالگری پایان دهند... ما ملت متجاوزی نیستیم... خداوند ذلت و تسلیم شدن را از ما نمی‌پذیرد»

وی در پایان گفت که انصارالله، معاملات و چانه‌زنیهایی را که در آن، محاصره علیه ملت یمن، باقی بماند، نخواهد پذیرفت.

فارس

پربیننده ترین خبرها