ریاض چند تیپ از مزدوران حاضر در یمن را به شهرهای مرزی خود اعزام می‌کند

ریاض چند تیپ از مزدوران حاضر در یمن را به شهرهای مرزی خود اعزام می‌کند
دوشنبه 29 آذر 1400 - 23:24

منابع نظامی حاضر در دولت مستعفی گفتند که عربستان از ترس سقوط شهرهای مرزی خود با یمن، چند تیپ از مزدوران خود را به این شهرها اعزام کرده است.

العالم _ یمن

منابع نظامی وابسته به دولت مستعفی یمن خبر دادند که عربستان سعودی چند تیپ از مزدوران خود را که در یمن حضور دارند، به شهرهای مرزی خود فرستاده است.

این منابع پایگاه خبری «یمن نیوز» گفتند که این اقدام ریاض در حالی صورت گرفته است که نیروهای دولتی یمن در حال پیشروی در شهرهای «جیزان» و «نجران» و تسلط بر مناطق گسترده‌ای در عمق عربستان هستند.

به گفته این منابع، سرکرده‌های ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی اخیرا در تلاش هستند که چند لشکر از نیروهای دولت مستعفی و حزب اخوانی «الاصلاح» را از مأرب و حضرموت به مرزهای جنوبی خود ارسال کنند.

این منابع خاطر نشان کرد، قرار بود نیروهای مذکور به کمک مزدوران وابسته به ریاض در مأرب بروند، ولی متغیرهای جدید نظامی باعث شد که ریاض در پی حمایت از شهرهای مرزی خود با یمن باشد؛ شهرهایی که خطر سقوط آن را تهدید می‌کند.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که مزدوران وابسته به سعودی، توان قوای خود در یمن را از دست داده‌اند و این مسئله در جبهه‌های عملیاتی مأرب، مشهودتر است.

استان مأرب در یک ماه گذشته شاهد شدیدترین درگیری‌ها میان ارتش و کمیته‌های مردمی با شبه نظامیان وابسته به دولت مستعفی بوده است. پیشروی نیروهای مقاومت یمن به دلیل عوارض جغرافیایی منطقه و گسیل وسیع نیرو و تجهیزات از سوی ائتلاف سعودی ادامه دارد.

منابع یمنی خبر دادند که ۵۳ فرمانده و شخصیت وابسته به دولت منصور هادی در ماههای گذشته طی درگیری‌ها کشته شده‌اند. در ماههای اخیر بسیاری از نظامیان رده‌ بالای ارتش منصور هادی کشته شده‌اند، تا جایی که اکنون تعداد معدودی مانده‌اند که بتوانند نیروهای پیاده را فرماندهی کنند.

عملیات وسیع ارتش و انصارالله یمن از سال گذشته برای آزادسازی استان مأرب به عنوان مهم‌ترین منطقه تحت اشغال دولت هادی آغاز شده است و در صورت آزادی این استان، باید کار دولت مستعفی را تمام شده دانست. هم اکنون نیروهای مقاومت یمن از سه جهت شمال، جنوب و غرب یمن دایره را بر عناصر ائتلاف سعودی تنگ کرده و به سمت شهر پیشروی می‌کنند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها