مراسم دومین سالگرد سرداران پیروزی در بیروت

سه شنبه 14 دی 1400 - 18:30

سفارت ایران در بیروت ، مراسم دومین سالگرد شهادت رهبران مقاومت را در پایتخت لبنان برگزار کرد.

العالم - لبنان

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان، درمراسم دومین سالگرد شهادت سرداران پیروزی در بیروت گفت: شهید قاسم سلیمانی وطن خود را پشت سر گذاشت تا به شهید امت تبدیل شود، تفنگ های مقاومت رژیم اسرائیل را نشانه گرفته اند تا زمانیکه این رژیم را نابود کند.

وی افزود: ایران در طول چهار دهه گذشته ، همواره درکنار نیروهای مقاومت بوده است، اگر مقاومت در لبنان نبود، داعش سلطه پیدا می کرد و شهرک ها درجنوب احداث می شد، این سرزمین است و ما از آن دفاع می کنیم و آنرا برای اشغالگران رها نخواهیم کرد.تفنگ های ما همچنان رژیم اشغالگر را نشانه خواهد گرفت تا زمانیکه این رژیم نابود شود.

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: کسانی که مقاومت را تروریسم توصیف می کنند، همان نمایندگان کشتار جمعی و تروریسم هستند.

محمد جلال فیروزنیا سفیر ایران نیز در این مراسم گفت: جنایتی که ترامب با ترور شهید سلیمانی مرتکب شد، تاکید کرد که بین امریکا و تروریسم در منطقه همکاری وجود دارد.

سفیر ایران در مراسم دومین سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در سفارت ایران در بیروت طی سخنانی گفت : ایران همواره حامی لبنان بوده و همواره بر عهد و پیمان خود در کمک به لبنان برای خارج شدن از شرایط دشوار فعلی ثابت قدم بوده است.

فیروزنیا افزود: ایران دست دوستی به سوی کشورهای همسایه دراز می کند و آماده تقویت همکاری اقتصادی و امنیتی به منظور تقویت امنیت در منطقه است.

وی اظهار داشت درصورتیکه امریکا تحریم ها علیه ایران را لغو کند، ایران آماده بازگشت به تعهدات خود است.

سفیر ایران در لبنان اظهار داشت: خارج شدن امریکا از توافق هسته ای ثابت کرد که امریکا قابل اعتماد نیست.

فیروزنیا تصریح کرد : تاریخ شهادت خواهد داد که امریکا جز ویرانی ، اثری از خود برجای نخواهد گذاشت.

وی تاکید کرد : پس از این، هیچ نظامی امریکایی درعراق یا سوریه نخواهد بود

پربیننده ترین خبرها