کارشناس اسرائیلی: حزب الله از برخی کشورهای ناتو، قدرتمندتر است

کارشناس اسرائیلی: حزب الله از برخی کشورهای ناتو، قدرتمندتر است
دوشنبه 20 دی 1400 - 18:48

یکی از کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که قدرت جنبش حزب الله لبنان امروز بسیار بیشتر از برخی کشورهایی است که در ناتو عضویت دارند.

العالم - فلسطین اشغالی

موضوع اشغال نوار غزه باعث بحث و مناقشه در رژیم صهیونیستی شده است؛ زیرا بیشتر کارشناسان نظامی بر این باور هستند که ارتش اسرائیل هنوز حاضر نیست با عملیات نظامی زمینی، جنگ با حماس و سایر گروههای فلسطینی را به سود خود به پایان ببرد.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم به نقل از این کارشناسان گزارش داد، عملیات زمینی، باعث کشته و زخمی شدن شمار زیادی از نظامیان این رژیم خواهد شد و این مسئله در هر جنگ احتمالی با حزب الله لبنان نیز صدق می‌کند و در هر صورت، رژیم صهیونیستی شکست خواهد خورد.

در همین ارتباط، مرکز تحقیقات امنیت ملی رژیم صهیونیستی پژوهشی به قلم «رون تیرا» (Ron Tira) منتشر کرد که در آن، تیرا به صراحت، مخالفت خود را با هر گونه عملیات نظامی زمینی توسط رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند.

وی در این پژوهش نوشت،اتخاذ تصمیم مبنی بر آغاز عملیات نظامی، باید برای تحقق یک هدف بلند مدت باشد که به نوبه خود می‌تواند در تحقق اهداف راهبردی جنگ، نقش داشته باشد.

این کارشناس اسرائیلی ادامه داد، راهبردی که رژیم صهیونیستی در «جنگ بین جنگها» علیه حزب الله لبنان در پیش گرفت، شکست خورد و مانع از رشد زرادخانه نظامی این جنبش نشد، بلکه بر عکس مشاهده می‌کنیم که قدرت نظامی تخریبی حزب الله رو به افزایش است.

تیرا با استفاد به منابع بلندپایه در تل‌آویو تأکید کرد، با وجود تمام تلاشهای صهیونیستها، ولی حزب الله «امروز یک قدرت نظامی بسیار خطرناک است. این قدرت، بزرگتر از قدرتی است که بسیاری از کشورهای عضو ناتو دارند... هر روز نیز بر توانمندی نظامی حزب الله اضافه می‌شود که شامل موشکهای نقطه‌زن، پهپادهای انتحاری و موشکهای زمین به هواست».

شایان ذکر است که در مطالعات اخیر مرکز تحقیقات امنیت ملی اسرائیل که مهمترین مرکز موجود در رژیم صهیونیستی است، به رویارویی همه جانبه همزمان در جبهه های شمالی و جنوبی یعنی علیه حزب الله و مقاومت فلسطین در نوار غزه، هیچ اشاره ای نشده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها