مقام اعظم مسلمانان روسیه: ارزش زیادی برای روابط برادرانه با ایران قائلیم

مقام اعظم مسلمانان روسیه: ارزش زیادی برای روابط برادرانه با ایران قائلیم
جمعه 24 دی 1400 - 10:38

«شیخ راویل عین الدین» رییس اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه و شورای مفتیان این کشور اعلام کرد که مسلمانان روسیه برای دیدارهای منظم سران دو کشور و همچنین روابط برادرانه با هم کیشان ایرانی ارزش زیادی قائل هستند.

العالم - اروپا

مفتی شیخ راویل عین الدین رییس اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه و شورای مفتیان این کشور در دیدار با کاظم جلالی سفیر فوق العاده و تام الاختیار ایران در فدراسیون روسیه تاکید کرد که طی سالیان گذشته، روابط قابل قابل اعتمادی بین سران روسیه و ایران برقرار شده است.

وی اعلام کرد که در جهت این روابط خوب دو کشور، شورای مفتیان و اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه روابط برادرانه با روحانیت ایرانی را توسعه داده‌اند.

راویل عین الدین با اشاره به اشتراکات فرهنگی میان مسلمانان روسیه و مردم ایران، به ویژه علاقه مندی تاتارهای روسیه به فرهنگ و زبان فارسی، بر تداوم و توسعه ارتباطات دست اندرکاران فرهنگی و دینی تاکید کرد.

شیخ روایل رهبر دینی مسلمانان روسیه در این نشست از سفیر جمهوری اسلامی ایران خواست که از درود صمیمانه مسلمانان روسیه را به حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و «سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهوری اسلامی ایران برساند.

تلاش هیات دیپلماتیک ایران برای حفط روابط خوب بین تهران و مسکو

کاظم جلالی سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز گفت: هیات دیپلماتیک تمام تلاش خود را برای حفظ روابط و همکاری های خوب بین روسیه و ایران به ویژه در حوزه مذهبی به کار می گیرد.

سفیر کشورمان با استقبال از پیشنهادات طرف روسی، روابط دو کشور را بسیار خوب توصیف کرد و بر تلاش مضاعف و توجه بیشتر طرف‌های ایرانی به همکاری‌های بین دولتی، پیرامون موضوع های فرهنگی و دینی تاکید نمود.

سفیر ایران در فدراسیون روسیه به ویژه با یادآوری اینکه مفتی شیخ راویل عین‌الدین در محافل مذهبی جمهوری اسلامی ایران برای گفت و گوی سازنده و گستردگی دیدگاه‌ها مورد احترام و دارای اقتدار فراوان است، ابراز اطمینان کرد که تعامل بین مسلمانان روسیه و ایران بر اساس اصول برادری حفظ و توسعه خواهد یافت.

در پایان این دیدار که روشن آبیاسوف معاون اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه، ایلدار گالیف رئیس بخش بین المللی، دینار عین الدینوف رئیس تشریفات اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه، حجت الاسلام صابر اکبری جدی رئیس مرکز اسلامی مسکو و مسعود احمدوند رایزن فرهنگی کشورمان نیز حضور داشتند، طرفین بر همکاری بیشتر در زمینه های مذهبی، فرهنگی و آموزشی توافق کردند.


دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها