ائتلاف سعودی مانع رسیدن کشتی حامل بنزین اضطراری به یمن شد

ائتلاف سعودی مانع رسیدن کشتی حامل بنزین اضطراری به یمن شد
يکشنبه 26 دی 1400 - 20:34

مسئولین یمنی با بیان اینکه یک کشتی حامل بنزین اضطراری امروز در مسیر رسیدن به بندر الحدیده توسط ائتلاف سعودی متوقف شد، گفتند، سازمان ملل در حال معامله با رنج مردم یمن و مسئول بحران کنونی سوخت است.

العالم - یمن

«عصام المتوکل» سخنگوی شرکت نفت یمن اعلام کرد: ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی مانع از ورود کشتی اضطراری بنزینی (Sea Adore) به بندر الحدیده شد.

وی افزود: این در حالی است که کشتی مذکور مجوزهای سازمان ملل را کسب کرده و بازرسی شده بود؛ اما ائتلاف سعودی آن را به سمت جیزان کشاند.

یحیی شرف الدین، نائب رئیس موسسه بنادر دریای سرخ یمن نیز امروز یکشنبه صحت ادعاهای ائتلاف متجاوز را مبنی بر روان شدن حرکت کشتی‌ها به بندر الحدیده تکذیب کرد.

شرف الدین در مداخله با المسیره گفت: ما یکی از بخش‌هایی هستیم که از قطعی مشتقات نفتی متاثر شده و ممنوعیت و کاهش چشمگیر واردات به بندر وجود دارد.

وی افزود: سازمان ملل متحد در محاصره یمن شریک است و ائتلاف متجاوز هیچ توجهی به مجوزهای آن ندارد.

شرف الدین با بیان اینکه در سال ۲۰۲۱ تنها پنج نفتکش برای بخش عمومی وارد بندر الحدیده شده است، تصریح کرد: ائتلاف متجاوز در صدد جعل واقعیت است و اگر صادق بود، کشتی‌های نفتی توقیف شده را آزاد می‌کرد.

نائب رئیس موسسه بنادر دریای سرخ یمن گفت: ائتلاف متجاوز و سازمان ملل در حال معامله با رنج مردم یمن هستند و مسئول بحران سوخت کنونی هستند.

پربیننده ترین خبرها