گزارش جهت دار سی ان ان برای تشدید تنش میان روسیه و اوکراین

گزارش جهت دار سی ان ان برای تشدید تنش میان روسیه و اوکراین
پنج‌شنبه 30 دی 1400 - 07:54

شبکه آمریکایی "سی ان ان" در تلاش برای تشدید تنش میان مسکو و کی یف گزارش داد که استقرار نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین تقریباً تکمیل شده است.

العالم ـ اروپا

سی ان ان نقل قول وزارت دفاع اوکراین در خصوص ارزیابی شمار نیروهای روسیه را منتشر کرده که می گوید، قدرت کامل نیروهای مسلح زمینی فدراسیون روسیه در نزدیکی اوکراین بیش از ۱۰۶ هزار نفر است که با احتساب دیگر نیروهای دریای و هوایی این کشور، تعداد کل نیروها به بیش از ۱۲۷ هزار نفر رسیده است.

اوکراین مدعی است که این اقدامات و تحولات در سیاست های روسیه با هدف محدود کردن قابلیت‌های ایالات متحده در تلاش برای تضمین امنیت در قاره اروپا صورت گرفته است.

به گزارش سی ان ان، در این ارزیابی گفته شده که روسیه در تلاش برای تجزیه و تضعیف اتحادیه اروپا و ناتو است.

در همین حال سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر این‌که مسکو به اوکراین حمله نظامی نمی کند، اعلام کرد که وضعیت امنیت اروپا به دلیل اقدامات و سیاست های آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی " ناتو " بحرانی شده است.

وی در همین حال خاطرنشان کرد که جنگ و مناقشه مسلحانه تمام عیار در اروپا رخ نخواهد داد و در زمان حاضر امکان آغاز جنگ وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، اوکراین، آمریکا، ناتو و برخی هم پیمانان غربی واشنگتن درحالی مدعی هستند که روسیه قصد حمله به کی اف را دارد که مقامات عالی مسکو بارها به صراحت اعلام کرده اند چنین برنامه ای در دستور کار کرملین نیست.

ناظران سیاسی معتقدند واشنگتن، با بهره برداری سیاسی از ماجرای اوکراین، سعی در تحت فشار قرار دادن روسیه به عنوان ابرقدرت شرق و رقیب سرسخت خود دارد.

پربیننده ترین خبرها