حمله سایبری به سازمان جهانی صلیب سرخ؛

صلیب سرخ از به خطر افتادن اطلاعات بیش از نیم میلیون نفر به دلیل حمله سایبری خبر داد

صلیب سرخ از به خطر افتادن اطلاعات بیش از نیم میلیون نفر به دلیل حمله سایبری خبر داد
پنج‌شنبه 30 دی 1400 - 11:33

کمیته بین المللی صلیب سرخ با اعلام اینکه هدف یک «حمله سایبری پیچیده» قرار گرفته است، از به خطر افتادن اطلاعات شخصی و محرمانه بیش از ۵۱۵ هزار فرد بسیار آسیب‌پذیر در بسیاری از کشورها خبر داد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری افه اسپانیا، "رابرت ماردینی" مدیر کل کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو در بیانیه ای اعلام کرد: بزرگترین نگرانی ما خطر بالقوه‌ای است که این واقعه به همراه دارد از جمله این واقعیت که این اطلاعات می‌تواند علنی شود.

داده‌های بیش از ۵۱۵ هزار فرد بسیار آسیب‌پذیر مربوط به افرادی است که به دلیل درگیری‌های مسلحانه، مهاجرت و یا بلایای طبیعی از خانواده خود جدا شده اند.

ماردینی با بیان اینکه "در حال حاضر اینکه چه کسانی و با چه انگیزه‌هایی می‌توانند مسئول این حمله باشند، مشخص نیست" خطاب به عاملان این حمله سایبری گفت: اقدامات آن‌ها می‌تواند درد و آسیب بیشتری را برای کسانی که پیش از این، رنج‌های بی حد و حصری را متحمل شده اند، ایجاد کند.

وی افزود: افرادی که شما اطلاعات آنها را در اختیار دارید، جزو محروم‌ترین افراد هستند. لطفا به هیچ عنوان، آن اطلاعات را به اشتراک نگذارید، نفروشید، افشا نکنید و از آن‌ها استفاده نکنید.

یکی از بسته‌های اطلاعاتی هک‌شده مربوط به پروژه‌ای به نام «بازیابی روابط خانوادگی» است که هدف آن، پیوند دوباره اعضای یک خانواده بوده که به دلیل جنگ، مهاجرت و فاجعه از هم جدا شده‌اند.

به گفته این سازمان، این پروژه این امکان را فراهم می‌کند که روزانه ۱۲ نفر که مفقود شده اند را با خانواده هایشان پیوند دهد.

به گزارش ایرنا، سازمان جهانی صلیب سرخ در حالی خود هددف حمله سایبری قرار گرفته است که این نهاد بشردوستانه بین‌المللی، سال گذشته با انتشار نامه‌ای خواستار توقف حملات سایبری به مراکز تحقیقات پزشکی شد.

در بخشی از این نامه، صلیب سرخ تاکید کرد که انجام چنین حملات سایبری زندگی افراد را تهدید می‌کند و دولت‌ها باید برای پیشگیری از چنین اقداماتی، دستورالعمل‌های سریع و تعیین‌کننده در دستور کار خود قرار دهند.

امروزه اگر چه جنگ در معنای متعارف آن را کمتر شاهد هستیم اما سایر جنگ‌ها و تجاوزها افزایش یافته اند که حمله‌های سایبری از جمله آن‌ها است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها