حمله سعودی ها به اینترنت یمن!

حمله سعودی ها به اینترنت یمن!
جمعه 1 بهمن 1400 - 15:14

ائتلاف تجاوز سعودی اماراتی با تشدید جنایات خود، این بار با حمله به ساختمان ارتباطات یمن در الحدیده، زیرساخت های اینترنت در یمن را هدف قرار داد.

العالم - کشکول

مؤسسه ارتباطات یمن اعلام کرد که در حمله هوایی ائتلاف سعودی اماراتی به ساختمان ارتباطات در الحدیده، که تنها درگاه بین المللی اینترنت در این کشور را در خود جای داده بود، اینترنت و شبکه های ارتباطات بین المللی یمن به طور کامل قطع شد.

در این حمله همچنین ده ها تن از شهروندان یمنی که اغلب کودک بودند به شهادت رسیده یا مجروح شدند. این کودکان در زمان حمله هوایی در ورزشگاهی نزدیک ساختمان مذکور مشغول تماشای بازی بودند. این جنایت هم به کارنامه سیاه ائتلاف تجاوز اضافه شد.

"نت بلوکس"، سازمانی که تأمین امنیت شبکه جهانی اینترنت را بر عهده دارد اعلام کرد که اختلال در شبکه اینترنت یمن، حدود ساعت 1 صبح آغاز شد. این سازمان تأکید کرد که پس از این حمله، شبکه اینترنت یمن به طور کامل قطع شد.

مرکز تحلیل داده های اینترنت که مقر آن در سن دیه گو است و شرکت اینترنت "CloudFlare" که مقر آن در سان فرانسیسکو است، قطع شدن اینترنت در کل یمن را تأیید کردند.

کاملا روشن است که هدف ائتلاف تجاوز از این حمله، سرپوش گذاشتن بر جنایات پی در پی خود در یمن و کشتار پیوسته زنان و کودکان یمنی است. این ائتلاف سعی کرده است با این تجاوز، ارتنباط یمن را با دنیای خارج قطع کرده سپس در غیاب افکار عمومی جهان، فجیع ترین جنایات را در حق ملت یمن مرتکب شود.

ناظران معتقدند که این اقدام سعودی، مقدمه اتفاقی هولناکتر و وحشتناکتر است. آنها می گویند ملت یمن به رغم تحریم و محاصره، مقاومت کردند و دشمنان بهای این جنایت احمقانه را خواهند پرداخت.

پربیننده ترین خبرها