ژنرال سعودی یا دروغ‌گوی تمام‌عیار؟!

ژنرال سعودی یا دروغ‌گوی تمام‌عیار؟!
شنبه 2 بهمن 1400 - 15:08

به نظر می‌رسد نقش عذاب‌آوری را به سخنگوی ائتلاف سعودی سپرده‌اند؛ زیرا که او باید شبانه‌روز دروغ‌های فاحش بگوید. بسیاری به او پیشنهاد دادند استعفا دهد و برای مدتی نامحدود در انظار عمومی حاضر نشود.

العالم- کشکول

در میان دروغ‌های ریز و درشتی که حکومت سعودی از طریق ترکی المالکی تکرار می‌کند ویدیوی جعلی از یک فیلم هالیوودی که با انتشار آن ادعا کرد بندر الحدیده در یمن به عنوان مقری برای اقدامات نظامی استفاده می‌شود و به انبار موشک‌های بالستیک تهران تبدیل شده است، بزرگ‌ترین و فجیع‌ترین این دروغ‌ها بود.

نکته قابل توجه این است که دو روز بعد از این رسوایی بزرگ و دروغ وقیحانه ترکی المالکی، ائتلاف متجاوز با استناد به همین دروغ، خود را برای بمباران بندر الحدیده آماده می‌کرد تا ملت یمن را از تنها دروازه با جهان محروم سازد.

به نظر می‌رسد ترکی المالکی از این رسوایی درس عبرت نگرفته و امروز یک رسوایی دیگری به بار آورد یعنی اینکه او حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز به زندانی در استان صعده را قاطعانه کرد. این در حالی‌ست که این حمله نظامی بیش از 80 کشته و 250 زخمی برجای گذاشت و رسانه‌های یمنی نیز این حمله را با تصویر و صدا ثبت کرده‌اند.

در حالی این ژنرال سعودی بیانیه دولت نجات ملی یمن درباره این حمله را "قاطعانه تکذیب کرد" که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، روز گذشته بیانیه‌ای صادر و در آن "حملات هوایی ائتلاف سعودی به زندانی در صعده" را محکوم کرد که طی آن صدها زندانی زخمی و کشته شدند.

ما یقین داریم که ترکی المالکی چند روز دیگر نیز این اظهارات خود را "قاطعانه" رد و اعلام می‌کند که نیروهای ائتلاف زندان صعده را به صورت اشتباهی بمباران کردند و یا این نیروها گمان می‌کردند که این زندان، اردوگاه انصارالله است و انصارالله از زندانیان این بازداشتگاه به عنوان سپر دفاعی استفاده می‌کند، یا اینکه او اعلام می‌کند که ائتلاف زندان را به دلیل استقرار "موشک‌های ایرانی" در آن بمباران کرد. جامعه جهانی به این دروغ‌های الترکی و همکارانش عادت کرده‌اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها