تجمع گروه های ضد انقلاب مقابل هتل کوبورگ؛ آیا توافق نزدیک است؟

تجمع گروه های ضد انقلاب مقابل هتل کوبورگ؛ آیا توافق نزدیک است؟
شنبه 2 بهمن 1400 - 22:55

با نگاهی تحلیلی به واکنش گروه های راست گرای افراطی، لابی های صهیونیستی در آمریکا، گروهک تروریستی منافین و گروه های ضد انقلاب می توانیم دریابیم که مذاکرات وین به چه مرحله ای رسیده است!

العالم-کشکول

واکنش گروه های ضد انقلاب حمایت شده توسط آمریکا، اروپا و "اسرائیل" به مذاکرات، همواره شاخصی است که نشان می دهد این مذاکرات پیشرفت زیادی کرده و هر لحظه امکان به نتیجه رسیدن آن وجود دارد.

این بار نیز به نظر می رسد مذاکرات لغو تحریم های آمریکا علیه ایران، به نتیجه نزدیک شده و نشانه آن، نمایش مضحکی است که در مقابل هتل کوبورگ وین یعنی محل برگزاری مذاکرات اتفاق افتاده است.

این نمایش با اعتصاب غذای یک شهروند آمریکایی به بهانه دفاع از حقوق بشر در ایران آغاز شد و کم کم، افراد ضد انقلاب دیگری نیز به او پیوستند. حال این گروه نمایش، از اعتصاب غذا بخاطر مردم ایران به تجمع اعتراضی علیه مذاکرات هسته ای روی آورده اند تا از لغو تحریم علیه مردم ایران جلوگیری کنند!!

روشن است که این "اعتصاب کنندگان غذا" چیزی بیش از ابزار لابی های صهیونیستی و راست گرایان افراطی آمریکا نیستند. این مسئله نیز روشن است که کدام مرجع این نمایش را طراحی کرده است. "بنیاد آمریکایی دفاع از دموکراسی ها" همان طراحی است که به وفاداری مطلقش به رژیم صهیونیستی و دشمنی تمام عیار با اسلام نیز مشهور است.

گفتنی است که شخص آمریکایی آغاز کننده نمایش نیز "باری روزن"، عضو گروه "متحدان علیه ایران" است. این گروه از دل راست گرایان صهیونیست آمریکا خارج شده لذا عیان است که تهیه کننده نمایش و کارگردان آن و بازیگرانش، همگی برای خدمت به هدفی واحد به وین آمده اند و این هدف، توقف مذاکرات و عدم لغو تحریم علیه مردم ایران به سود رژیم صهیونیستی است.

روشن است که ایران این گروه ها را به خوبی می شناسد و از دورهای گذشته مذاکرات، از ماموریت و اهدافشان کاملا آگاه است. اما آنها باید بدانند که ایران تحت تاثیر این نمایش ها شتابزده نمی شود و امتیاز بیهوده نمی دهد.

طرف های دیگر مذاکرات نیز به خوبی می دانند که علت کاهش تعهدات برجامی ایران خروج آمریکا از این توافق بود، لذا انتظار ندارند که ایران اقدام به توقف فعالیت صلح آمیز هسته ای خود کند یا آن را به عقب بازگرداند، آن هم در زمانی که هنوز دولت کنونی آمریکا به ریاست جو بایدن، به سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران ادامه می دهد که بر اثر آن مردم ایران از تجهیزات پزشکی و دارو برای بیماری های کرونا و پروانه ای (ای‌بی) نیز محروم شده اند، چیزی که هرگز دغدغه تجمع کنندگان هتل کوبورگ نبوده است.

اگر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نگران پیشرفت برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران هستند، باید علت آن را از میان بردارند و تحریم علیه مردم ایران را لغو کنند، آن وقت است که می توان به معلول هم رسیدگی کرد. این در حالی است که کاهش تعهدات ایران در چهارچوب توافق هسته‌ای، اقدامی است که بر اساس توافق 2015 و بر اساس قطعنامه 2231 سازمان ملل صورت گرفته و مانند اقدامات آمریکا، نقض کننده توافق‌نامه و قطعنامه مذکور نیست.

پربیننده ترین خبرها