هیل گزارش داد:

نتایج تازه ترین نظرسنجی درباره بزرگ ترین تهدیدی که آمریکا با آن مواجه است

نتایج تازه ترین نظرسنجی درباره بزرگ ترین تهدیدی که آمریکا با آن مواجه است
يکشنبه 3 بهمن 1400 - 13:00

نتایج تازه ترین نظرسنجی به عمل آمده حاکی است که اکثر آمریکایی ها تروریست داخلی و گروه های سفید پوست افراطی مسلح را مهم ترین تهدید برای این کشور می دانند.

العالم ـ آمریکا

تارنمای خبری آمریکایی «هیل» گزارش داد: بنابر نظرسنجی اخیر که مشترکا توسط «اکونومیست» و «یوگاو» ( YouGov) به عمل آمده، ۸۱ درصد از آمریکایی ها تروریست داخلی را مهم ترین تهدید در آمریکا می دانند.

این گزارش می افزاید: نظرسنجی یوگاو و اکونومیست همچنین حاکی است بیش از نیمی از آمریکایی ها (۵۳ درصد) گروه های شبه نظامی جناح راست را یک «تهدید» و یک سوم از پرسش شوندگان دراین نظرسنجی این گروه ها را «تهدیدی فوری» برای کشورشان می بینند.

هیل در ادامه نوشت: این نظرسنجی به دنبال یکساله شدن حمله (تروریستی) ۶ ژانویه (۱۷ دی ۱۳۹۹) به کنگره آمریکا صورت می گیرد، حمله ای که گروه های سفید پوست پس از سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا به عمارت کنگره که در آن آخرین مرحله از شمارش آرای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا درجریان بود صورت گرفت.

این رسانه آمریکایی نوشت: اعضای گروه های دست راست افراطی شناخته شده ای همچون «پسران مغرور» (Proud Boys)، «حافظان سوگند» (Oath Keepers) و «سه درصد» ( Three Percenters) متهم به دست داشتن دراین حمله هستند. در این نظرسنجی ۲۰ درصد از آمریکایی ها این گروه ها را «تهدیدی جدی» و ۳۳ درصد نیز گروه های افراطی دست راستی شبه نظامی آمریکایی را «تهدیدی فوری» برای آمریکا می دانند.

هیل درادامه نوشت: نتایج این نظرسنجی همچنین حاکی است، ۵۷ درصد از دموکرات ها گروه های راست شبه نظامی را «تهدیدی جدی و فوری» می بینند درحالی که تنها ۱۵ درصد از جمهوریخواهان چنین تصوری دارند.

رسانه آمریکایی هیل افزود: این نظرسنجی همچنین حاکی است ۵۲ درصد از آمریکایی ها گروههای سفید پوست راست گرای شبه نظامی همچون گروه حافظان سوگند را گروهی «منفور» می دانند. «استوارت رودز» (Stewart Thodes) سرکرده و بنیانگذار گروه شبه نظامی سفید پوست حافظان سوگند به همراه تنی چند که در حمله ۶ ژانویه به کنگره آمریکا شرکت داشتند، جزو بازداشت شدگان این حادثه هستند.

نظرسنجی مشترک اکونومیست و یوگاو در فاصله زمانی ۱۵تا ۱۸ ژانویه برابر با ۲۵تا ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰، از بین یکهزار و ۵۰۰ شهروند آمریکایی با خطای حدود ۲.۸ درصدی به عمل آمد.

پربیننده ترین خبرها