تحرکات امارات برای تروریستی خواندن انصارالله توسط اتحادیه عرب

تحرکات امارات برای تروریستی خواندن انصارالله توسط اتحادیه عرب
يکشنبه 3 بهمن 1400 - 16:28

اتحادیه عرب در بیانیه امروز خود بدون اشاره به تحرکات امارات در یمن و هشدارهای مکرر صنعاء، مدعی شد که انصارالله دنبال بر هم زدن ثبات منطقه‌ است و باید جلوی آن گرفته شود.

العالم - جهان اسلام

اتحادیه عرب امروز (یکشنبه) جلسه‌ای درباره عملیات یمن علیه امارات در هفته گذشته تشکیل داد.

بر اساس گزارش روزنامه اماراتی «البیان»، اتحادیه عرب در بیانیه امروز خود بدون اشاره به تحرکات امارات در یمن و هشدارهای مکرر صنعاء اعلام شده، «حمله شبه‌نظامیان حوثی به تاسیسات امارات نشان دهنده اهداف واقعی آنها برای بر هم زدن امنیت و ثبات منطقه است».

در ادامه این بیانیه عملیات مذکور نقض قانون بین‌الملل توصیف شده و از جامعه بین‌الملل خواسته شده با اقدامات فوری و قاطع جلوی این دست اقدامات نیروهای انصارالله گرفته شود.

اعضای شرکت‌کننده در نشست امروز همچنین همبستگی مطلق خود با دولت امارات و حمایت از این کشور در تمام اقدامات دفاعی را اعلام کردند.

اظهارات انور قرقاش درباره تروریستی خواندن انصارالله

«انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه هم در اظهاراتی مدعی شد، اجماعی عربی در خصوص درخواست امارات برای تروریستی اعلام کردن جنبش انصارالله وجود دارد.

وی در توییتر خود نوشت، اجماعی عربی و بدون هیچ قید و شرطی درباره پیش‌نویس طرح امارات در اتحادیه عرب که خواستار تروریستی‌خواندن «حوثی‌ها» است، وجود دارد. این موضع واقعی عرب‌هاست که در برابر تجاوز به امارات می‌ایستند و صداهای ناهماهنگ ناشی از دستورکارهای خارجی را رسوا می‌کنند. این طرح نشان دهنده یک دستاورد مثبت برای دیپلماسی امارات است.

امارات متحده عربی، پنجشنبه گذشته از تصمیم «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر بررسی موضوع درج نام انصارالله یمن در فهرست سازمان‌های تروریستی استقبال کرد.

سفارت امارات در واشنگتن، طی پستی در توئیتر اعلام کرد که از اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر بررسی این موضوع استقبال می‌کند. کل موضوع روشن است؛ شلیک موشک‌های بالستیک و کروز به سمت اهداف غیرنظامی، تداوم تجاوزات و منحرف کردن مسیرهای راه‌حل برای ملت یمن.

روز دوشنبه هفته گذشته نقاطی در امارات هدف حمله پهپادی و موشکی قرار گرفت. این حملات، پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور انجام شد.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم رسما اعلام کرد که نیروهای یمنی، فرودگاه‌های دبی و ابوظبی را هدف حمله موشکی و پهپادی قرار داده‌اند.

در واکنش به این عملیات یمن، ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی، حمله به شهرهای یمن به ویژه صعده و صنعاء را افزایش داد؛ به نحوی که در بمباران زندان صعده، تا امروز ۸۷ نفر کشته و ۲۶۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها