سرلشکر صفوی تاکید کرد:

عبور ۵ حوزه ارتباطی از کشورمان/ استفاده از جغرافیای ایران برای جذب گردشگر

عبور ۵ حوزه ارتباطی از کشورمان/ استفاده از جغرافیای ایران برای جذب گردشگر
دوشنبه 4 بهمن 1400 - 14:37

دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب با تاکید بر تاثیر کشورمان در ۵ حوزه ارتباطی اطلاعات، دریایی، زمینی، فرهنگی و تمدنی، فضایی و هوایی، گفت: اگر زیرساخت و ظرفیت پذیرش گردشگر از کشورهای مجاور را داشته باشیم، این صنعت می‌تواند برای ایران یک منبع بزرگ باشد.

العالم - ایران / سیاسی

سرلشکر سید رحیم صفوی روز دوشنبه در حاشیه همایش ملی ایران و همسایگان در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه به خبرنگاران، گفت: اگر به نقشه جهان نگاه کنید، هیچ منطقه‌ای به اهمیت ایران و منطقه غرب آسیا در مقیاس جهانی وجود ندارد. ایران و منطقه غرب آسیا حلقه اتصال قاره آسیا به اروپا و آسیا به آفریقا است.

دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب در امور نیروهای مسلح ادامه داد: هرگونه مبادلات و کریدورهای تجاری اعم از کریدورهای زمینی شمال به جنوب و شرق به غرب جهان، از ایران و غرب آسیا می‌گذرد و کشور ما در حقیقت هارتلند منطقه غرب آسیا است و این قلب، نه تنها یک مزیت اقتصادی غیرقابل جایگزین دارد، بلکه در ۵ حوزه ارتباطات دریایی، ارتباطات زمینی، ارتباطات فرهنگی و تمدنی و ارتباطات فضایی و هوایی، دیتا و عبور دیتا از ایران، می‌تواند تاثیرگذار باشد.

سرلشکر صفوی بیان کرد: اگر طرح یک کمربند- یک جاده چین، به اتحادیه اقتصادی اوراسیا بپیوندد، می‌توانیم چین را به فنلاند وصل کنیم و یا حضور ایران در شانگهای یعنی شبکه‌های راه‌آهن چین با عبور از ایران، عراق و سوریه به مدیترانه و سپس به اروپا برسد.

وی عنوان کرد: ۱۵ کشور همسایه ما ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت دارند؛ اگر سالانه ۲ درصد از این جمعیت به ایران بیایند، یعنی ۱۲ میلیون نفر. چینی‌ها اعلام آمادگی کردند که سالی ۵ میلیون گردشگر به ایران بفرستند. اگر ما ظرفیت پذیرش این گردشگرها و زیرساخت‌ها را داشته باشیم، این گردشگری می‌تواند برای ایران یک منبع بزرگ باشد.

دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب در امور نیروهای مسلح، درباره عملیاتی شدن این ظرفیت‌ها خاطرنشان کرد: این همایش هم مبانی نظری و هم کاربردی دارد. در مبانی نظری پیشنهاد این است که ایران باید یک راهبرد ۲۰ ساله را با تک تک همسایگان خود داشته باشد.

سرلشکر صفوی بیان کرد: این راهبرد باید در بالاترین سطح کشور، مثل شورای عالی امنیت ملی، به تصویب برسد و پس از آن قابلیت اجرا خواهد داشت.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها