ابتلای 100 اسیر فلسطینی به «کرونا» در زندان‌های رژیم صهیونیستی

ابتلای 100 اسیر فلسطینی به «کرونا» در زندان‌های رژیم صهیونیستی
دوشنبه 4 بهمن 1400 - 20:11

یک سازمان حقوق بشری از کرونایی شدن صد نفر از فلسطینی‌های محبوس در زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

یک سازمان غیر دولتی فلسطینی روز دوشنبه اعلام کرد که ۱۰۰ فلسطینی محبوس در زندان‌های رژیم صهیونیستی به کرونا مبتلا شده‌اند.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» یک سازمان غیر دولتی اعلام کرد که ۱۰۰ فلسطینی محبوس در زندان‌های رژیم اسرائیل به ویروس کرونا مبتلا شدند. انجمن اسیران فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد که همه موارد عفونت به کرونا در زندان نظامی «اوفر» در کرانه باختری اشغالی گزارش شده است. این سازمان غیردولتی پیشتر ۱۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا را در زندان «اشل» در جنوب فلسطین اشغالی گزارش کرده بود.

در میان مبتلایان، نام «نائل البرغوثی»، قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی در اسرائیل به چشم می‌خورد.همسرش البرغوثی در گفت‌وگویی سهل انگاری پزشکی رژیم صهیونیستی را عامل ابتلای همسرش به کرونا دانست و خواستار مداخله فوری برای نجات جان اسرای فلسطینی در اسرائیل شد.

سازمان‌های غیردولتی فلسطینی تخمین می‌زنند که حدود ۴۶۰۰ زندانی فلسطینی در زندان‌های رژیم اسرائیل هستند که دستکم ۶۰۰ نفر از آنها مبتلا به بیماری و چهار نفر از آنها مبتلا به سرطان هستند.

یک گروه حقوق بشری عرب نیز به تازگی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ۱۷ روزنامه نگار و کارمند رسانه‌ای فلسطینی را در زندان نگه داشته است.

«کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران» در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۷ نفر از این بازداشت‌شدگان قبلاً محکوم شده‌اند، پنج نفر تحت بازداشت اداری و پنج نفر دیگر در انتظار صدور حکم هستند. سیاست بازداشت اداری به مقام‌های رژیم اسرائیل اجازه می‌دهد تا مدت بازداشت یک زندانی را بدون اتهام یا محاکمه تمدید کنند.

این گروه حقوق بشری نسبت به تاخیر در صدور احکام علیه زندانیانی که چندین سال بدون اتهام در بازداشت بوده‌اند هشدار داد و این سیاست را «نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حقوق بشر» توصیف کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «رژیم اشغالگر، تروریسم دولتی را علیه رسانه‌های فلسطینی سازمان‌دهی کرده‌ و تلاش دارد جهت تضعیف مردم فلسطین رسانه‌های فلسطینی را خاموش کند.»

به گفته گروه‌های مرتبط با امور اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اسرائیل، دستکم ۴۶۰۰ فلسطینی از جمله حدود ۵۰۰ زندانی اداری نگهداری می‌شوند.

در تحولی دیگر در این رابطه، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به اعمال تنبیهات جمعی علیه فلسطینی‌ها در روستاها و شهرهای کرانه باختری با هدف بهبود شرایط امنیتی برای شهرک‌نشینان صهیونیست اذعان کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، نظامیان صهیونیستی که در اطراف شهر رام‌الله دوره خود را می‌گذارنند، اعتراف کردند که ورودی‌ شهرها را می‌بندند و مانع از رفتن اهالی به سر کار در زمان مناسب می‌شوند. همچنین به مدارس یورش می‌برند تا اولیای دانش‌آموزان را مجبور کنند مانع از سنگ‌پراکنی فرزندانشان به سمت خودروهای نظامی صهیونیستی و نیز خودروهای شهرک‌نشینان شوند.

فارس

پربیننده ترین خبرها