چرا حتی یک آمریکایی در حسکه مجروح نمی شود؟!

چرا حتی یک آمریکایی در حسکه مجروح نمی شود؟!
سه شنبه 5 بهمن 1400 - 08:08

از میان تمام متغیرهای فضای سوریه، به خصوص در روزهای اخیر، دو متغیر ثابت هستند؛ یکی اینکه به رغم درگیری های جاری در حسکه حتی یک نظامی آمریکایی هم زخمی نشده است آنهم در جایی که صدها تن از عناصر "داعش" و "قسد" کشته یا مجروح شده اند. متغیر ثابت دیگر فعالیت های گروه تروریستی داعش و تکفیری‌ها در مناطق تحت اشغال امریکا و گروه های وابسته به این کشور مثل "قسد" است.

العالم - کشکول

این دو متغیر ثابت به رغم همه تحولات و حوادث جاری در سوریه هرگز تغییر نمی کنند و خود، گواه دیگری بر وجود ارتباط بین اشغالگران آمریکایی و گروه های تکفیری از جمله "داعش" در این کشور است. طی سالها تجربه ثابت شده است که این گروه ها نه تنها در سوریه بلکه در کل منطقه، طبق نقشه های آمریکا و رژیم صهیونیستی فعالیت می کنند.

نکته جالب توجه این است که این گروه های تکفیری از جمله گروه تروریستی داعش از مناطقی که در کنترل ارتش و دولت سوریه هستند، به کلی ریشه کن شده اند و به سختی می توانند به این مناطق نفوذ کنند.

این امر نشان میدهد که تروریست های داعش در مناطق تحت اشغال آمریکا آزادانه در حال فعالیت هستند وگرنه جمله 200 عنصر داعشی را به زندان حسکه برای آزاد کردن همقطاران خود بدون حمایت و همکاری نیروهای آمریکایی و قسد را چگونه می توان توضیح داد؟

نکته جالب توجه اینجاست که قسد بارها تسلیم هزاران عنصر داعشی زندانی را – که در اختیار دارد – به دولت سوریه برای محاکمه رد کرده است چرا که همچون اشغالگران آمریکایی این عناصر را به عنوان سلاحی برای استفاده علیه دولت سوریه و حتی و عراق و کل منطقه و تأمین اهداف خود لازم دارند. مهمترین این اهداف، ادامه حضور در منطقه برای تضمین بقای رژیم صهیونیستی است.

پربیننده ترین خبرها