اعلام آمار رسمی قربانیان حمله به زندان صعده؛ 327 کشته و زخمی

اعلام آمار رسمی قربانیان حمله به زندان صعده؛ 327 کشته و زخمی
سه شنبه 5 بهمن 1400 - 14:08

با پایان عملیات نجات و بیرون کشیدن اجساد از زیر آوار ناشی از حمله ائتلاف سعودی-اماراتی به زندانی در صعده، وزیر بهداشت یمن آمار نهایی این قربانیان را اعلام کرد.

العالم - یمن

«طه المتوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن امروز (سه شنبه) آمار رسمی و نهایی حمله ائتلاف سعودی-اماراتی به زندانی موقت در صعده (شمال یمن) با پایان عملیات نجات و بیرون کشیدن اجساد از زیر آوار را اعلام کرد.

بر اساس گزارش «المسیره»، المتوکل در نشستی خبری گفت، در این حمله ۹۱ نفر کشته شده‌اند و ۲۳۶ نفر دیگر نیز زخمی و به بیمارستان منتقل شده‌اند

وی افزود: از ابتدای ژانویه جاری، وزارت بهداشت یمن شهادت ۱۵۰ شهروند و مجروح شدن ۳۵۰ نفر دیگر را ثبت کرده است.

منابع رسانه‌ای در استان صعده یکشنبه جاری و دو روز پس از جنایت ائتلاف سعودی در زندان این استان، از کشف بقایای موشک ساخت آمریکا در محل جنایت خبر دادند.

«مارک جارلاسکو» مشاور نظامی سازمان حقوق بشری «PAX» (مستقر در هلند) در صفحه توئیتر خود نوشته است که بقایای این موشک نشان می‌دهد که ساخت شرکت ریتون آمریکاست.

بمباران بی وقفه صنعاء، الحدیده و صعده از هفته گذشته و پس از حمله پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی آغاز شده و جنگنده‌های سعودی به طور روزانه پایتخت یمن و دیگر مناطق این کشور را بمباران می‌کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها