پلوسی بار دیگر نامزد انتخابات مجلس نمایندگان می‌شود

پلوسی بار دیگر نامزد انتخابات مجلس نمایندگان می‌شود
چهارشنبه 6 بهمن 1400 - 07:43

نانسی پلوسی 81 ساله در حالی از نامزدی مجدد خود در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا خبر داد که اکثریت دموکرات‌ها در آن با چالش‌هایی مواجه شده است.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که به دنبال انتخاب مجدد خواهد بود و به گمانه‌زنی‌ها مبنی بر بازنشستگی خود در حالی که دموکرات‌ها با تهدید از دست دادن کنترل کنگره در انتخابات میاندوره‌ای سال 2022 مواجه هستند، پایان داد.

پلوسی 81 ساله در یک ویدئوی منتشرشده در فضای مجازی گفت: «در حالی که ما پیشرفت داشته ایم، باید کارهای بیشتری برای بهبود زندگی مردم انجام دهیم.»

او افزود: «این انتخابات بسیار مهم است. چیزی کمتر از دموکراسی ما در خطر نیست.»

پلوسی با اعلام اینکه به دنبال نوزدهمین دوره حضورش در مجلس نمایندگان خواهد بود، در سالی که دموکرات‌ها با اکثریتی شکننده در مجلس نمایندگان حضور دارند و حزب تحت فشار برای جمع‌آوری مبالغ هنگفتی به منظور دفاع از کنترل کنگره است، می‌کوشد از تبدیل شدن به چهره‌ای منفعل اجتناب کند.

تصمیم او برای ماندن در مجلس به دنبال اعلامیه 29 دموکرات مجلس نمایندگان مبنی بر عدم حضور در انتخابات در سال جاری است، آن هم در مقایسه با تنها 13 جمهوری‌خواه زیرا جمهوری‌خواهان به دنبال پس گرفتن مجلس نمایندگان هستند.

حزبی که کاخ سفید را کنترل می‌کند، معمولاً در انتخابات میان‌دوره‌ای کرسی‌های کنگره را از دست می‌دهد و دموکرات‌ها در زمانی که محبوبیت جو بایدن، رئیس‌جمهور کاهش یافته است، از اکثریت شکننده خود در هر دو مجلس در کنگره دفاع می‌کنند.

پلوسی در اظهارات خود افزود: «دموکراسی ما در خطر است، زیرا حمله به حقیقت، حمله به ساختمان کنگره ایالات متحده و حمله ایالت به ایالت به حق رأی در جریان است.»

در این ویدئو، پلوسی هرگز به این نکته اشاره نمی‌کند که آیا قصد دارد در صورت انتخاب مجدد، یک دوره دیگر به عنوان رئیس احتمالی مجلس و رهبر دموکرات‌ها انتخاب شود یا خیر.

این دموکرات از سانفرانسیسکو 15 سال پیش زمانی که اولین رئیس زن مجلس نمایندگان شد، تاریخ‌ساز شد. او از سال 1987 در کنگره حضور دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها