بازگشت آرامش به جنوب حسکه| از معامله آمریکایی ها با داعش تا بهانه جدید آمریکایی ها برای تقویت حضور نظامی خود در منطقه

بازگشت آرامش به جنوب حسکه| از معامله آمریکایی ها با داعش تا بهانه جدید آمریکایی ها برای تقویت حضور نظامی خود در منطقه
چهارشنبه 6 بهمن 1400 - 12:28

بعد از پنج روز درگیری پی درپی و بمباران، آرامشی نسبی در مناطق جنوبی شهر حسکه و مناطق اطراف زندان الصناعه حاکم شد.

العالم-سوریه

درپی این درگیری ها هزاران خانواده آواره شدند و این مسئله نشان می دهد که قسد به زودی بدست گرفتن کنترل زندان و پایان تمرد داعش در منطقه را اعلام خواهد کرد.

در این حین مرکز رسانه ای وابسته به قسد اعلام کرد که کنترل 8 بند زندان الصناعه را به دست گرفته و افزود که درگیری های منطقه غویران منجر به کشته شدن 9 تروریست داعشی شده است.

این مرکز اعلام کرد: 250 عنصر داعش تسلیم شده و قسد توانست 9 کارمند غیرنظامی و عناصر بازداشت شده توسط داعش در زندان را از روز اول حمله آزاد کند.

در مقابل، داعش با انتشار ویدئوهایی از تعداد زیادی جنازه، ادعا کرد این افراد زندانیانی هستند که به دست نیروهای قسد کشته شده اند و برخی از آنها کودک هستند.

به گفته منابع میدانی، توقف ناگهانی درگیری های زمینی و هوایی می تواند دال بر توافق هایی میان آمریکا و فرماندهان داعش در زندان الصناعه باشد. این منابع بر این باورند که "حوادث زندان پیامدهایي امنیتی برای منطقه به همراه خواهد داشت و آمریکا از آن برای تقویت حضور نظامی خود به بهانه جلوگیری از بازگشت مجدد داعش، بهره برداری خواهد کرد.

قابل ذکر است شورش در زندان الصناعه که محل نگهداری هزاران داعشی است و تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) مورد حمایت نیروهای اشغالگر آمریکایی در شهر حسکه قرار دارد، از چند روز پیش آغاز شده است. این شورش پس از آن رخ داد که شماری از نظامیان ارتش آمریکا برای انتقال گروهی از عناصر داعش وارد این زندان شدند.

پربیننده ترین خبرها