تقدیر جنبش حماس از تنیس‌باز کویتی

تقدیر جنبش حماس از تنیس‌باز کویتی
شنبه 9 بهمن 1400 - 13:22

جنبش حماس از کناره‌گیری تنیس‌باز کویتی از بازی مقابل نماینده رژیم صهیونیستی تقدیر کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس از اقدام «محمد العوضی» تنیس‌باز نوجوان کویتی برای عدم رویارویی مقابل بازیکن رژیم صهیونیستی در مسابقات جهانی تنیس در امارات قدردانی کرد و این کار را موضع اصیل و شریف عربی دانست.

العوضی در یکم بهمن ماه در حالیکه به نیمه نهایی مسابقات جهانی تنیس زیر ۱۴ سال صعود کرده بود، در حمایت از مردم فلسطین از بازی کردن مقابل نماینده صهیونیست‌ها انصراف داد. اقدامی که با استقبال وسیع شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های عربی همراه شد.

سخنگوی حماس در این باره گفت که اقدام این نوجوان کویتی، نشأت گرفته از وجدان امت اسلامی و منطبق با اصول شرافت و عزت بود. او افزود: «اقدام بازیکن کویتی انعکاس موضع ارزشمند امیر، دولت و مردم کویت در مخالفت با انواع اشکال سازش‌ با رژیم صهیونیستی و ایستادگی در کنار مردم فلسطین و دفاع از مبارزاتش برای احقاق حقوقش بود.»

حازم قاسم تأکید کرد که این اقدام تنیس‌باز کویتی تمامی «تلاش‌های متوهمانه» برای زدودن آرمان فلسطین از دل مردم کویت را به شکست کشانید.

«داوود شهاب» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز پیش از این در سخنانی گفته بود که محمد العوضی با کناره‌گیری‌اش از بازی مقابل حریف صهیونیستی، نام خود را در تاریخ ثبت کرد و او را با عناوین شرافت و عزت علیه سازش با دشمن صهیونیستی خواهند شناخت.

در همین راستا خیابان‌های کویت مملوء از تصاویر «محمد العوضی» شده که بر روی آن‌ها عبارت «ممنون ای قهرمان» نوشته شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها