موسسه آمریکایی ویدیویی از جنایت صهیونیست ها و کشتار ۷۸ کودک فلسطینی منتشر کرد+ ویدیو

موسسه آمریکایی ویدیویی از جنایت صهیونیست ها و کشتار ۷۸ کودک فلسطینی منتشر کرد+ ویدیو
شنبه 9 بهمن 1400 - 13:28

یک موسسه آمریکایی ویدیویی از جنایت به شهادت رساندن ۷۸ کودک فلسطینی را به دست نظامیان رژیم صهیونیستی که در سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاده است، منتشر کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

مرکز اطلاع رسانی فلسطین امروز (شنبه) گزارش داد، موسسه حمایت از حقوق فلسطین (لو تعلم آمریکا) به تازگی یک فایل ویدیویی ۲ دقیقه‌ای در مورد شهادت ۷۸ کودک فلسطینی در حملات و جنایات رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۱ منتشر کرده است.
این مرکز اطلاع رسانی فلسطین نوشت، انتشار این ویدیو همزمان با راه‌اندازی کارزاری برای توقف حمایت مالی آمریکا از رژیم صهیونیستی انجام گرفته است.
در این پویش از اعضای کنگره آمریکا که با تقدیم میلیاردها دلار کمک مالی به رژیم صهیونیستی از مالیات‌های اخذ شده از آمریکایی‌ها موافقت کردند، خواسته شده این ویدیو را نگاه کنند تا بدانند که این رژیم از این کمک‌های مالی چگونه استفاده می‌کند.

کشتارموسسه یاد شده در گزارش خود همچنین خواستار پخش این فیلم در نشست‌های کمیته‌های پارلمانی شده است.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی که به دلیل هفت دهه اشغال و جنایت علیه مردم مظلوم فلسطین کارنامه سیاه و ننگینی دارد، در صدد است با آغاز کارزاری، تحقیقات کمیته سازمان ملل در باره حملات ماه مه سال ۲۰۲۱ این رژیم به غزه را بی‌اعتبار کند.

بر اساس سندی که روز پنجشنبه در رسانه های غربی منتشر شده، این رژیم در حال برنامه ریزی برای بی‌اعتبار ساختن کمیسیون سازمان ملل متحد است که برای بررسی حملات این رژیم در غزه در ماه مه سال گذشته و علل ریشه‌ای و اصلی درگیری طولانی در کرانه باختری اشغالی و غزه تشکیل شده است.
مقامات صهیونیستی اعلام کرده‌اند که به شدت نگران گزارش این کمیسیون و معرفی اسرائیل به عنوان «حکومت آپارتاید» است و یافته‌های آن می‌تواند به اعتبار این رژیم، به ویژه در میان مترقیان در غرب، لطمه بزند. انتظار می‌رود این گزارش سازمان ملل در ماه ژوئن منتشر شود.
این کمیسیون همچنین وظیفه بررسی موارد نقض حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی را بر عهده دارد.
رژیم صهیونیستی از همکاری با تحقیقات خودداری کرده و مدعی شده است که مأموریت این کمیسیون علیه اسرائیل مغرضانه و متعصبانه است.
هفته گذشته، بخش سازمان‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه اسرائیل یک تلگراف محرمانه را به تمام نمایندگی‌های این رژیم در کشورهای مختلف ارسال کرد.
در این پیام آمده است که وزارت امور خارجه در آستانه آغاز یک کارزار دیپلماتیک برای بی‌اعتبار کردن کمیسیون مذکور است.
دو هفته پیش هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه از ادامه خشونت‌ها در سرزمین‌های اشغالی ابراز نگرانی کرده بود.

«تور ونسلاند»، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه می‌گوید که خشونت‌ها در سراسر سرزمین اشغالی فلسطین، از جمله خشونت شهرک‌نشینان، به کشته شدن شمار زیادی منجر می‌شود و خطر تشدید تنش‌ها را افزایش می‌دهد.

ونسلاند هشدار داد که فعالیت‌های شهرک سازی، تخریب خانه‌ها و اخراج فلسطینیان از خانه هایشان ادامه دارد که باعث افزایش ناامیدی شده و چشم‌انداز یک راه حل از طریق مذاکره را کاهش می‌دهد.
نماینده سازمان ملل همچنان نگران اخراج احتمالی تعدادی از خانواده‌های فلسطینی از خانه‌هایی است که برای دهه‌ها در آن‌ها زندگی کرده‌اند.
به گزارش ایرنا، آذر ماه امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۶ قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی و نقض حقوق بشر مردم مظلوم فلسطین توسط این رژیم را که پیش از این در کمیته ویژه سیاسی و استعمارزدایی مجمع عمومی (کمیته چهارم) تصویب شده بود، با اکثریت آرا تصویب کرد.
این قطعنامه‌ها ۱۹ آبان ماه در کمیته ویژه سیاسی و استعمارزدایی مجمع عمومی سازمان ملل (کمیته چهارم) به تصویب رسیده بود که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل نیز به تصویب رسید.
این قطعنامه‌ها درباره گزارش کمیته تحقیق در مورد اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض سیستماتیک حقوق بشر مردم فلسطین، محکومیت شهرک‌سازی در بیت المقدس شرقی و جولان سوریه و حمایت از فعالیت‌های آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) است.
در این قطعنامه‌ها همچنین محاصره زمینی، هوایی و دریایی غزه، شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی، ‌اقدامات تحریک آمیز شهرک نشینان علیه شهروندان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی و نیز تخریب منازل و بازداشت‌های خودسرانه و زندانی کردن فلسطینیان محکوم و بر بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه و کاشانه خود، تاکید شده است.

پربیننده ترین خبرها