وزیر سوری در استقبال از همتای عمانی خود: مسقط کنار ما ایستاد

وزیر سوری در استقبال از همتای عمانی خود: مسقط کنار ما ایستاد
دوشنبه 11 بهمن 1400 - 14:26

وزیر خارجه سوریه در مراسم استقبال از وزیر خارجه عُمان گفت، روابط میان دو کشور هیچ زمانی قطع نشده و مسقط در جنگ سوریه علیه تروریسم، کنار این کشور ایستاد.

العالم - سوریه - جهان اسلام

«بدر بن حمد بن حمود البوسعیدی» وزیر خارجه عُمان امروز (دوشنبه) در رأس هیأتی رسمی وارد فرودگاه بین‌المللی دمشق شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه در استقبال از همتای عمانی و هیأت همراه گفت: روابط میان ما ادامه دارد و قطع نشده است. کشور برادر عمان در جنگ علیه تروریسم در کنار سوریه ایستاد.

وزیر خارجه عمان هم گفت: از سفر به سوریه که روابط راهبردی با آن داریم بسیار خرسندم و مشتاق رایزنی و گفت‌وگو در راستای توسعه روابط دوجانبه و تقویت همکاری عربی هستم.

وی افزود، عمان مشتاق بازگشت انسجام عربی به وضعیت عادی خود است و تمامی تلاش‌ خود را در این زمینه به کار می‌گیرد.

نوامبر سال گذشته میلادی نیز «فهد بن محمد آل سعید» معاون نخست وزیر سلطنت عمان با «بثینه شعبان» مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه دیدار و درباره روابط میان سوریه و عمان و راه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کردند.



سفر مقام‌های کشورهای عربی به سوریه طی ماه‌های اخیر روندی فزاینده یافته است. «عبدالله بن زاید» وزیر امور خارجه امارات چندی پیش با سفر به دمشق با رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

در سپتامبر گذشته نیز «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه با «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر برای نخستین بار پس از ۱۰ سال در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کرد.

به گزارش فارس، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز چندی پیش گزارش داد که هیأتی امنیتی به نمایندگی از جانب وزارت کشور سوریه در سلسله نشست‌های اینترپل که به مدت سه روز به طول انجامیده، در استانبول ترکیه حضور پیدا کرده است. هیأت سوری در حالی وارد ترکیه شد که روابط دو کشور از اواسط سال ۲۰۱۱ و همزمان با آغاز بحران سوریه قطع شده است.

پربیننده ترین خبرها