حزب‌الله: به دروغ می‌گویند که مشکلات حاصل مقاومت است

حزب‌الله: به دروغ می‌گویند که مشکلات حاصل مقاومت است
يکشنبه 17 بهمن 1400 - 14:32

رئیس شورای اجرایی جنبش حزب‌الله لبنان گفت که برخی تلاش دارند مشکلات اقتصادی را بهانه‌ای برای حمله به مقاومت و سازش با دشمن صهیونیستی قرار دهند.

العالم - لبنان

سید «صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان امروز (یکشنبه) در سخنانی گفت که برخی شب و روز با عنوان و بهانه اینکه لبنان نیاز به نجات از مشکلات دارد، در بوق سازش می‌دمند و در صدد متوقف کردن مقاومت هستند.

به نوشته وبگاه العهد، او که در حسینیه شهرک «دیر قانون» به مناسبت هفتم درگذشت علامه «شیخ حاتم اسماعیل» سخن می‌گفت، افزود:‌«از سمت پادشاهان و امراء دستور رسیده است که همگی باید سوار مرکب سازش شوید. اما آدم عاقل باور می‌کند که در این منطقه و در این جهان ما چنین چیزی را بپذیریم؟ در حالی که اسرائیل همچنان دست به کشتار و خرابی و دزدی و غارت منابع آب و نفت و گازمان می‌زند.؟»

او با یادآوری تجاوزات و حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و اینکه مقاومت اکنون بسیار قوی‌تر از دیروز شده، تأکید کرد کسانی که فکر می‌کنند مقاومت سازش را خواهد پذیرفت در توهم به سر می‌برند.

شیخ صفی الدین افزود: «برخی با سوءاستفاده از گرسنگی مردم، می‌خواهند به آن‌ها بگونید که مقاومت مسئول همه مصیبت‌ها و مشکلات این کشور است. آن‌ها خبیثانه سخن گفته و برای هر کسی که به دنبال تسلیم و سازش و کرنش است، خدمت می‌کنند. اما لبنان هرگز تسلیم نشده و کرنش نمی‌کند. چرا که تسلیم و سازش به معنای این است که نفت و آب و حاکمیت و آینده لبنان از دست خواهد رفت.»

دیروز نیز «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در یک نشست سیاسی اعلام کرد که یک کمپین سازماندهی شده بین‌المللی، محلی و منطقه‌ای نه تنها علیه مقاومت حزب‌الله بلکه علیه حضور حزب‌الله در صحنه سیاسی، مردم و صحنه فرهنگی و تربیتی در جریان است.

سخنان مقامات حزب‌الله در حالی صورت می‌گیرد که گروههای ضد مقاومت در لبنان به خصوص عناصر همسو با «سمیر جعجع» با نصب بنرها و تصاویری در سطح بیروت، اینچنین وانمود کرده‌اند که در صورت سازش با صهیونیست‌ها، همه مشکلات حل خواهد شد.

از سوی دیگر خبرنگار کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هفته گذشته گفت، «بنی گانتز» اخیرا در یک سخنرانی اعلام کرده که تل‌آویو به واسطه «یونیفل» چهار پیشنهاد مختلف برای کمک به ارتش لبنان ارائه کرده که البته با دست رد لبنانی‌ها مواجه شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها