وزارت نفت سوریه: آمریکا و مزدورانش نیمی از نفت سوریه را سرقت کردند

وزارت نفت سوریه: آمریکا و مزدورانش نیمی از نفت سوریه را سرقت کردند
يکشنبه 17 بهمن 1400 - 14:39

وزارت نفت سوریه با بیان اینکه جنگ علیه این کشور طی یک دهه گذشته ۱۰۰ میلیارد دلار خسارت مالی و صدها خسارت جانی داشته، از غارت نیمی از نفت سوریه توسط آمریکا و شبه نظامیان وابسته به آن خبر داد.

العالم - سوریه

وزارت نفت سوریه گفت که جنگ علیه این کشور طی سال‌های گذشته، در بخش نفت و منابع طبیعی 100.5 میلیارد دلار خسارت مالی برجای گذاشته است.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از وزارت نفت این کشور، طی یک دهه جنگ علیه سوریه، وزارت نفت و منابع طبیعی این کشور 235 کشته و 46 زخمی داشته و 112 نفر نیز ربوده شده که از سرنوشت آن‌ها خبری نیست.

وزارت نفت سوریه همچنین گفت که این کشور سال گذشته با تولید روزانه 85.9 هزار بشکه نفت، بیش از 31 میلیون بشکه نفت تولید کرد.

بر اساس آمار و ارقام وزارت نفت سوریه علاوه بر این مقدار، روزانه 70 هزار بشکه نفت سوریه توسط نیروهای اشغالگر آمریکا و نیروهای مزدور آن در مناطق شرقی سرقت می‌شود.

آمریکا طی یک دهه از جنگ علیه سوریه به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه نظامیان جدایی طلب حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را اشغال کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ‌آمریکا صراحت گفت که حضور نظامیان آمریکا در سوریه به خاطر چاه‌های نفت است.

پربیننده ترین خبرها