450 میلیون عرب در مقابل 6 میلیون اسرائیلی غاصب

450 میلیون عرب در مقابل 6 میلیون اسرائیلی غاصب
شنبه 30 بهمن 1400 - 20:04

خبر: مبتنی بر یک تخمین حاکی است که امسال 200 هزار گردشگر اسرائیلی به مغرب سفرخواهند کرد.

تحلیل:
- آمار فوق تنها شمه ای کوچک از تقابل دیروز و تعامل امروز اعراب با اسرائیل و البته جمعیت دو مبلیاردی مسلمان با رژیم صهیونیستی است. واقعیت آن است که وقتی از اعراب یا مسلمانان سخن می گوییم بیش از هر چیز کانون توجهات، رفتار حکمرانان این دو دنیای عربی- اسلامی را نشانه می رود والا خوی صهیونیسم ستیزی همچنان عجین با هویت مسلمانی است.
-به گواه تاریخ معاصر، اسرائیل با قرارداد "کمپ دیوید "موفق شد مصر را از مساله فلسطین جدا کند. با قرارداد "وادی عربه "اردن را از صف آرمان خواهی فلسطین خارج کرد. با قرارداد اسلو بخشی از فلسطینیان را از این آرمان دور کرد و بالاخره با ماجرای عادی سازی روابط با امارات، بحرین، سودان و مغرب آخرین هجوم خود را متوجه هویت منسجم مسلمانی ضد صهیونیست کرد. حالا و بعد از ماجرای اخیر، اسرائیل از سویی همچنان پیگیر هدف کم رنگ سازی دشمنی های جهان اسلام با صهیونیسم است و هم می کوشد تا فاصله اعتقادی میان مسلمانان و اعراب ایجاد کند.
-روند نفوذ اسرائیل در میان کشورهای عربی روز به روز شکل جدیدی به خود می گیرد. درحالی که امروزه دستگاه جاسوسی اسرائیل از اعزام جاسوس، استخدام پرستو و حضور فیزیکی در کشورهای هدف عبور کرده و در قامتی سایبری بیش از هرچیز رخ نمایی می کند، در کمال تاسف مشاهده می شود که در برخی از کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا حضور نظامیان اسرائیلی در قالب مستشار و حتی مدیر امور نظامی جلوه گری خاصی یافته است.

روند امور به گونه ای است که به نظر می رسد استخدام نیروهای امنیتی و نظامی اسرائیلی درحساس ترین مکان ها و مسئولیت های حکمرانی با سرعتی چشمگیر تبدیل به مسابقه ای جدی شده است. در این خصوص کافی است تصمیم اخیر بحرین در استخدام افسر اسرائیلی برای اداره امور نظامی این کشور را به خاطر آوریم و یا حجم قابل توجه نیروهای مستشاری و آموزشی اسرائیلی در اداره رادارها در یمن و آموزش نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی را مورد توجه قرار دهیم و یا به سفر پیش روی رییس اسرائیلی به ترکیه عنایت کنیم.
-اسرائیل در سایه شرایط جدید و تمرکز توجهات بر روی مسائلی چون بحران اوکراین و مذاکرات هسته ای ایران، برحجم تحرکات خود برای نفوذ درکشورهای اسلامی افزوده است. به نظر می رسد تمرکز بر طرح ایران هراسی با محوریت توان هسته ای ایران، کار را برای مخاطبین متاسفانه کوچک مغز اسرائیل بسیار هموار و آسان تر از هرزمان کرده باشد.

-آیا می توان در شرایط بشدت ملتهب کنونی تصور کرد که یک مجری تلوزیونی مصری که درخدمت رسانه ای آمریکایی و صهیونیستی است بی جهت و بدون پشت گرمی به اسرائیل و آینده روابط برخی کشورها با این رژیم، به خود اجازه دهد مسلمات اسلامی را انحرافت معرفی کند و البته معراج نبی اعظم اسلام را در شمار دروغ های تاریخ قرارداده و آن را اعلام رسمی کند؟
-اینکه سکوت امروز ملت های مسلمان درقبال اعتماد حداکثری حکمرانان شان به اسرائیل کدام فجایع را دامنگیر این ملت ها کند، آینده روشن خواهد کرد اما انچه مسلم است اینکه این سکوت دیر پا و مستمر نخواهد بود.

پربیننده ترین خبرها