پوتین: روسیه برای دیپلماسی آماده است اما امنیت خود را به خطر نمی اندازد

پوتین: روسیه برای دیپلماسی آماده است اما امنیت خود را به خطر نمی اندازد
چهارشنبه 4 اسفند 1400 - 14:05

رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید کشورش همواره آماده یافتن راه حل‌های دیپلماتیک برای پیچیده‌ترین مسائل است.

العالم - اروپا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه گفت که روسیه همیشه برای دیپلماسی آماده است اما منافع امنیت ملی خود را در اولویت قرار می‌دهد و به تقویت ارتش خود در مواجهه با آنچه او آن را یک وضعیت دشوار بین‌المللی خواند، ادامه خواهد داد.

پوتین که در یک بیانیه ویدیویی که همزمان با روز سالانه مدافع میهن منتشر شد صحبت می‌کرد، به بن‌بست روسیه با غرب بر سر اوکراین اشاره نکرد.

اما او از این فرصت برای ارسال پیامی به غرب در مورد موضع خود در قبال این موضوع استفاده کرد.
پوتین گفت: «کشور ما همیشه آماده گفتگوی مستقیم و صادقانه و آماده جستجوی راه حل‌های دیپلماتیک برای پیچیده‌ترین مسائل است.»

او افزود: «اما من می‌خواهم تکرار کنم که منافع روسیه و امنیت مردم ما بدون قید و شرط است. بنابراین، ما به تقویت و نوسازی ارتش و نیروی دریایی خود ادامه خواهیم داد.»

ایالات متحده پوتین را متهم کرده است که بیش از 150 هزار سرباز را در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر کرده است تا برای تهاجمی تمام‌عیار آماده شود. روسیه بارها طرح چنین حمله‌ای را رد کرده است اما می‌گوید وظیفه دارد از مردم ساکن در دو منطقه جدایی‌طلب اوکراین محافظت کند.

پوتین ادامه داد: «ما می‌توانیم وضعیت دشوار بین‌المللی و تهدیدات ناشی از چالش‌های کنونی، مانند تضعیف سیستم کنترل تسلیحات و فعالیت‌های نظامی ناتو را ببینیم.»

وی افزود: «با این حال، درخواست‌های روسیه برای ایجاد سیستمی مبتنی بر امنیت برابر و غیرقابل تقسیم که به طور قابل اعتماد از همه کشورها دفاع کند، بی‌پاسخ مانده است.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها