تظاهرات دانشگاهیان دمشق در حمایت از روسیه

تظاهرات دانشگاهیان دمشق در حمایت از روسیه
پنج‌شنبه 19 اسفند 1400 - 17:07

دانشگاهیان دمشق با برگزاری تظاهراتی بر همبستگی با روسیه در بحران اوکراین مقابل سیاست‌های غرب و آمریکا تاکید کردند.

العالم _ سوریه

دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه دمشق در حالی که پرچم‌های روسیه و سوریه را در دست داشتند، با برگزاری تظاهراتی، در ایستادگی در برابر سیاست‌های آمریکا و غرب که هدف آن تضعیف امنیت و ثبات روسیه است، با مسکو اعلام همبستگی کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که شعارهایی در حمایت از روسیه و محکوم کردن سیاست‌های خصمانه غرب سر می‌دادند، تاکید کردند: به پیروزی روسیه و سوریه بر تروریسم و نئونازی‌ها و حامیان آنها اطمینان داریم.

«خالد الحلبونی» رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه دمشق نیز که در این تظاهرات حضور داشت، گفت: ما آمده‌ایم تا موضع خود را در حمایت از روسیه، مردم و ارتش آن علیه نئونازی‌ها اعلام کنیم و پیام خود را به مردم روسیه که در جنگ علیه تروریسم کنار ما ایستادند، بفرستیم و بگوییم که روسیه حق دارد از امنیت ملی خود در برابر تلاش‌های ناتو برای گسترش در مرزهای این کشور دفاع کند.

«محمد اسامه الجبان» یکی از استادان دانشگاه دمشق هم گفت: ما کنار مردم روسیه ایستاده‌ایم و برای رسیدن به یک نظم جهانی جدید که در آن آزادی، عدالت و برابری باشد، امید داریم.

«هیثم محمود» یکی دیگر از اساتید دانشگاه دمشق هم گفت: ما پیام عشق و محبت به دولت و مردم روسیه می‌فرستیم که در مصیبت‌های سوریه و جنگ علیه تروریسم کنار ما ایستادند.

هزاران نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاه «البعث» و نمایندگان سازمان‌های عمومی سوریه نیز در خیابان‌های استان حمص با حمل پرچم روسیه، در حمایت از این کشور در عملیات علیه اوکراین تظاهرات کردند.

«عبدالباسط الخطیب» رئیس دانشگاه البعث گفت: امروز حدود 20 هزار دانشجو در یک گردهمایی گسترده در حمایت از اقدامات روسیه در اوکراین و در همبستگی با نیروهای مسلح و « ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه شرکت کردند.

«آناستاسیا کولیسکینا» رئیس شورای هماهنگی مهاجران روسیه در سوریه نیز گفت: روسیه در شرایط سخت از سوریه حمایت کرد و امروز سوریه کنار روسیه در یک جبهه علیه امپریالیسم جهانی و در برابر سیاست استعماری آمریکا ایستاده است که با کمک تروریست‌ها و خائنان در سرزمین‌های خارجی می جنگد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها