تخت‌روانچی خواستار محکومیت اسرائیل در به شهادت رساندن نیروهای مستشاری ایران در سوریه شد

تخت‌روانچی خواستار محکومیت اسرائیل در به شهادت رساندن نیروهای مستشاری ایران در سوریه شد
شنبه 21 اسفند 1400 - 00:10

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اقدام رژیم اسرائیل در به شهادت رساندن نیروهای مستشاری ایران در سوریه را جنایتکارانه و تروریستی خواند و از جامعه جامعه جهانی و شورای امنیت خواست تا قاطعانه این اقدام تحریک برانگیز و جنایتکارانه را محکوم کنند.

العالم-ایران

جمهوری اسلامی ایران به دبیر کل ملل متحد و رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل در مورد مسئولیت بین المللی رژیم صهیونیستی در ترور نیروهای مستشاری ایرانی در سوریه نامه ای ارسال کرده است.

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در این نامه به دبیر کل ملل متحد و رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد، اقدام رژیم اسرائیل را در به شهادت رساندن نیروهای مستشاری ایران در سوریه جنایتکارانه و تروریستی خواند و از جامعه جامعه جهانی و شورای امنیت خواست تا قاطعانه این اقدام تحریک برانگیز و جنایتکارانه را محکوم کرده و رژیم صهیونیستی را در قبال اقدامات غیرقانونی خود که تهدید جدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی است، پاسخگو کند.

در این نامه تصریح شده است که جمهوری اسلامی ایران در عین اینکه، رژیم اسرائیل را مسئول کامل تمامی عواقب این اقدامات جنایتکارانه می‌شناسد و به‌طور جدی به این رژیم درباره ارتکاب اقدامات ماجراجویانه و شرورانه در منطقه هشدار می‌دهد، حق ذاتی دفاع از خود را وفق ماده ۵۱ منشور ملل متحد، در پاسخ به چنین اعمال مجرمانه‌ای در هر زمانی که تشخیص دهد، محفوظ می‌دارد.

پیش از این ، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه ایران حمله موشکی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق که منجر به شهادت دو تن از مدافعان حرم شد را محکوم کرد.

خطیب‌زاده ۱۸ اسفند ماه به دنبال جنایت روز گذشته رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به حومه دمشق که به شهادت دو نیروی مدافع حرم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر شد، ضمن عرض تبریک و تسلیت به خانواده این دو شهید گرانقدر و هم رزمان ایشان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اقدام جنایت کارانه برگرفته از خوی تجاوزگری، اشغال و ترور رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر قطعیت بی‌مکافات نگذاشتن این گستاخی‌ و عملیات‌های ماشین ترور رژیم کودک کش صهیونیستی، پاسخگو نمودن این رژیم آپارتایدی در قبال اینگونه جنایات ضد انسانی را از اهداف محور مقاومت در منطقه دانست.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از شهادت دو تن از پاسداران رشید مدافع حرم در حمله جنایتکارانه موشکی رژیم صهیونیستی در حومه شهر دمشق خبر داد.

پربیننده ترین خبرها