رکوردشکنی ابتلا به کووید-19 در چین

رکوردشکنی ابتلا به کووید-19 در چین
يکشنبه 22 اسفند 1400 - 11:07

شیوع سویه اومیکرون در چین به تدریج به یک چالش بهداشتی مهم تبدیل می شود.

العالم - آسیا

به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات بهداشتی چین حدود 3400 مورد ابتلا به کووید-19 را روز یکشنبه گزارش کردند که دوبرابر روز گذشته است. درحالی که چین با شدیدترین شیوع خود در دو سال اخیر دست و پنجه نرم می‌کند، مناطق اصلی درگیر با پاندمی را قرنطینه کرده است.

افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در سراسر کشور باعث شده است که مقامات مدارس را در شانگهای تعطیل و تردد در چندین شهر شمال شرقی را متوقف کنند زیرا تقریباً 19 استان با شیوع اومیکرون و دلتا مبارزه می‌کنند.
یک مقام آگاه روز یکشنبه اعلام کرد که شهر جیلین تا حدی مسدود شده و تردد در صدها محله آن متوقف شده است، در حالی که یانجی، منطقه شهری با نزدیک به 700000 نفر در مرز کره شمالی، به طور کامل بسته شده است.

چین، جایی که ویروس برای اولین بار در اواخر سال 2019 در آن شناسایی شد، سیاست سختگیرانه "کووید صفر" را دنبال کرده است که با قرنطینه های سریع، محدودیت های سفر و آزمایش انبوه در هنگام شیوع در مناطق مختلف اعمال می شود. اما آخرین مورد از شیوع ویروس، که توسط سویه بسیار قابل انتقال اومیکرون و افزایش موارد بدون علامت انجام می شود، این رویکرد را به چالش می کشد.

خستگی ناشی از رویکرد سختگیرانه در چین مقامات را به طور فزاینده ای واداشته است از اقدامات نرمتر و هدفمندتر برای مهار ویروس استفاده کنند. این در حالی است که اقتصاددانان هشدار می دهند اقدامات سخت گیرانه به اقتصاد آسیب می زند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها