اوباما کرونا گرفت

اوباما کرونا گرفت
دوشنبه 23 اسفند 1400 - 00:17

رئیس جمهور پیشین آمریکا از ابتلای خود به کرونا خبر داد.

العالم - آمریکا

رئیس جمهور پیشین آمریکا شبانگاه یکشنبه به وقت تهران از آزمایش مثبت کرونای خود خبر داد.

«باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا در توییتی نوشت: «آزمایش کووید من مثبت اعلام شد. من چند روزی است که گلو درد دارم، اما حالم خوب است. من و میشل(همسر باراک اوباما) از اینکه واکسینه شدیم و تقویت شدیم سپاسگزاریم. آزمایش او منفی اعلام شد. اگر واکسن نزده‌اید، برای کاهش موارد ابتلا، باید واکسن بزنید.»

شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از ۹۶۶۲۱۸ نفر اعلام شده است. آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که ۱۴ درصد از قربانیان کرونا در سرتاسر جهان آمریکایی بوده و ۱۹ درصد از موارد ابتلا به این ویروس نیز در آمریکا گزارش می‌شود. آمریکا در میان کشورها ثروتمند که به واکسن دسترسی دارند نیز بالاترین سرانه مرگ و میر را داراست.

اخیراً روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» گزارش کرد که جهش سویه اومیکرون ده‌ها میلیون آمریکایی را بیمار کرده و بیمارستان‌ها مملو از جمعیت است. از طرف دیگر، روزنامه «وال استریت ژورنال» نیز گزارش داد که سویه اومیکرون در حال آسیب رساندن به بیمارستان‌های ایالات متحده در مقیاسی است که قبلاً در همه‌گیری دو ساله دیده نشده بود.

در بخش‌هایی از گزارش این روزنامه آمده است که اینک بیمارستان‌ها در مناطقی که موج اومیکرون شروع به کاهش کرده اعلام کرده‌اند که قادر به ادامه فعالیت نیستند و تلفات فیزیکی و روحی و روانی برای پرستاران، پزشکان و سایر کارکنان بیمارستان افزایش یافته است.

نظرسنجی‌های اخیر نیز نشان‌ دهنده افزایش ترس و نگرانی از تسریع شیوع کرونا در میان آمریکایی‌هاست به طوریکه اخیراً نتایج یک بررسی نشان داد که اغلب آمریکایی‌ها در یک نظرسنجی جدید که نشان از تسلیم شدن و درماندگی آن‌ها داشت، گفتند معتقدند برای همیشه یا حداقل برای مدت طولانی درگیر کرونا خواهند بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها