واکنش «جبهه مغربی برای حمایت از فلسطین» به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

واکنش «جبهه مغربی برای حمایت از فلسطین» به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 25 اسفند 1400 - 08:44

گروه «جبهه مغربی برای حمایت از فلسطین» در بیانیه‌ای مخالفت خود را با تداوم اقدامات دولت این کشور در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

العالم ـ مغرب

بنابر گزارش القدس العربی، گروه «جبهه مغربی برای حمایت از فلسطین» ضمن محکوم کردن عادی سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی، از سفر هیأتی از رؤسای مؤسسات و نهادهای مالی عمومی این کشور به فلسطین اشغالی انتقاد کرد.

این گروه مغربی همچنین سرمایه گذاری یک شرکت صهیونیستی در شرکت مغربی «کایا انرژی» که در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر فعالیت می‌کند را محکوم کرده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: جبهه مغربی برای حمایت از فلسطین روز ۳۰ مارس (10 فرودرین) که توسط مردم آزاده جهان روز سرزمین فلسطین نام نهاده شده را روز مبارزه و همبستگی با مردم فلسطین و علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی قرار خواهد داد و فراخوان خود را برای برگزاری تجمعات اعتراضی در تمام شهرها و مناطق مغرب اعلام می دارد.

رژیم صهیونیستی و مغرب اواخر سال ۲۰۲۰ و با حمایت دولت وقت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا از سرگیری روابط دیپلماتیک میان خود خبر دادند.

از آن زمان، یک دفتر ارتباطی رژیم صهونیستی در مغرب در سفر یائیر لاپید وزیر امور خارجه این رژیم به رباط در اوت گذشته (مرداد/ شهریور) افتتاح شد.

پربیننده ترین خبرها